4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A humánerőforrás-gazdálkodás jelentős mértékben elősegítheti a vállalat hatékonyságának javítását, piaci pozíciójának erősítését. Ehhez nyújtanak segítséget az integrált HR szoftverek, illetve a HR tevékenység kiszervezése. Cikkünkben a különböző módszereket hasonlítjuk össze.

Még egy kisvállalat esetén is vannak olyan HR feladatok, amelyeket szinte lehetetlen manuálisan megoldani. Ezek közé tartozik például a bérszámfejtés, ahol a rendkívül bonyolult és gyakran változó jogszabályi háttér jelentősen megnehezíti az adminisztrációt, ráadásul egy-egy hiba súlyos anyagi és erkölcsi következményekkel jár. Más területeken a vállalat egyéni sajátosságaiból következik, hogy szükség van a HR informatikai támogatására. A gyakorlatban ugyanakkor sokféle megoldás létezik a humánerőforrás-gazdálkodással kapcsolatban.

Fejlesszük vagy megvegyük?

Amennyiben például a vállalat úgy dönt, hogy saját kézben tartaná a HR területét, választhat a piacon jelenlévő szoftverek közül, vagy – amennyiben rendelkezik a megfelelő erőforrásokkal – maga is fejleszthet egy speciális megoldást. Ez utóbbi előnye, hogy teljes mértékben a vállalat igényei szerint készül, ugyanakkor ebből adódik a legfőbb hátrányai is: a szervezet jelentős változását például nem tudja követni a rendszer. Emellett HR és informatikai szempontból is jelentős szakmai háttér szükséges hozzá, amelyet csak kevés vállalat tud biztosítani.

Sokkal elterjedtebb gyakorlat tehát az, hogy a vállalat egy "kész" szoftvert vásárol meg a piacon található megoldások közül, amely a fejlesztő iparági tapasztalatai alapján készült, ugyanakkor a vállalat egyéni igényeinek megfelelően alakítható. Egy jó szolgáltató folyamatos terméktámogatást biztosít ügyfeleiknek, és a szoftverekhez kiadott gyakori frissítések garantálják, hogy a HR programok mindig megfeleljenek az aktuális törvényi előírásoknak.

Más alternatívák: ASP, SaaS, outsourcing

A szoftvervásárlás ugyanakkor nagyobb beruházást jelent, ezért az üzemeltetéssel kapcsolatban több alternatíva létezik. Az ASP (Application Service Provider) megoldás esetén a vállalat megvásárolja ugyan a szoftvert, de a működtetéséhez szükséges háttér-infrastruktúrát egy szolgáltató biztosítja interneten keresztül. Még kevesebb kiadással jár az SaaS (Software as a Service – szoftver, mint szolgáltatás) modell, amelynél a szolgáltató online hozzáférést biztosít a programokhoz, így azok nem kerülnek a vállalat tulajdonába, mégis használhatja azokat. Mindkét esetben a vállalat havidíjat fizet a szolgáltatásokért, ami hosszú távon tervezhető kiadást jelent, a HR feladatok ugyanakkor a cég kezelésében maradnak.

Érdemes ugyanakkor végiggondolni azt is, hogy a vállalat mennyi erőforrást szán a HR feladatokra. Amennyiben inkább az alaptevékenységére kíván koncentrálni, ugyanakkor azt szeretné, hogy a stratégiailag fontos HR terület feladatait mégis magas minőségen végezzék el, a HR feladatok egy részének vagy teljes egészének kiszervezése jelenti a megoldást. Ilyenkor a szolgáltató az elvégzett munka mennyisége és a vállalati létszám alapján állapítja meg a díjat. Ez rendkívül nagy rugalmasságot biztosít, így nem csak a kevesebb erőforrással rendelkező cégek számára jó alternatíva, hanem olyan vállalatoknál is növeli a költséghatékonyságot, ahol gyorsan változik a munkavállalói létszám.

Egymillió munkavállalón tesztelve

Bármelyik megoldást választjuk, a legfontosabb az, hogy a HR szolgáltató megfelelő szakmai tapasztalattal és fejlesztői gyakorlattal rendelkezzen. A NEXON 20 éve kínál különböző HR szoftvereket, amelyeket folyamatosan kiegészít olyan innovatív megoldásokkal, mint például az interaktív dolgozói önkiszolgáló rendszer. A cég megoldásait országszerte közel 3000 vállalat használja, és rendszereivel több mint egymillió magyar munkavállaló bérét számfejtik. A vállalat ráadásul most jelentős kedvezményeket biztosít szoftverei árából – egyedi árajánlatot a NEXON honlapján lehet kérni. A vállalat emellett outsourcing szolgáltatást nyújt, amelynek keretében több mint 60 000 munkavállaló bérét számfejtik, de számos ügyfelénél már a cafeteria-, a munkaidő- és a személyügyi nyilvántartás feladatait is ellátják a NEXON szakemberei.

(X) 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!