A product placement lényege, hogy nem a műsort megszakítva, hanem abba nyíltabban vagy kevésbé nyíltan elhelyezve hirdetnek egy terméket. A Ford marketingszakemberei most úgy döntöttek, egy könyv lapjain fogják népszerűsíteni modelljeiket.
A célra Carole Matthews egy romantikus regényét találták a legalkalmasabbnak. Az írónő műveit elsősorban fiatal nők forgatják, így a regényben szereplő Ford modellekkel az ő figyelmüket próbálják felkelteni. A hírek szerint Carole Matthews legutóbbi regényéért már honoráriumot kapott a társaságtól. Az autógyártó cég anyagilag támogatni kívánja az írónőt a magazinokban megjelenő írásaiban, és weboldalán emlegetett Fordokért is.
Matthews műveiben ilyen és ehhez hasonló mondatokban vendégszerepelnek a cég autói: 'Kinéztem az üzlet ablakán, és vetettem egy pillantást az én csodálatos Ford Fiesta Roxanne autómra'. 'Az autóm vörös, úgy megy mint az álom, és most meg kell váljak tőle. Hidd el, olyan, mintha a fél karomat vágnák le.'
Az írónő nem tagadja, hogy elégedett az autógyártóval kötött üzlettel. A BBC-nek adott interjújában kijelentette, a jövőben valamennyi hősnője Ford Fiestával fog közlekedni. Már csak azért is, mivel a Forddal megegyezett, hogy más autómárkák nem fordulnak majd meg a történeteiben.
Egy korábbi esetben a brit novellaíró, Faye Weldon kapott jelentősebb összeget a Bulgari ékszerész cégtől írásáért, melynek 'A Bulgari kollekció' volt a címe.
Szponzorált autóval közlekedő regényhősök
A nézők már találkozhattak a product placement eljárással filmekben, televíziós műsorokban. Most először azonban egy regény szövegébe csempésznek bele reklámot a marketingesek.