A formális megállapodást március 2-án írták alá a felek: a mladá boleslávi motorgyár, és az Amaury Sport szervezőügynökség a genfi Autószalon alkalmával. A megállapodásra azért kerül sor, mert a francia piac meghódítása is része a Skoda új fejlesztési tervének. Olyan szponzorálási lehetőséget keresett a cseh márka, amely rendkívül magas színvonalú, és társul a nagy sikernek örvendő Jégkorong Világbajnokság szponzorációjához. A Tour de France nézőinek száma (15 millió helyszíni érdeklődő és két milliárd TV néző) a harmadik legnagyobb az olimpiai játékok és a Labdarúgó Világbajnokság mögött jól illeszkedik a Skoda elképzeléseihez.
A megkötött megállapodás idén már, a verseny kezdetével érvénybe lép. A Skoda a "fehér trikó" támogatója lett, mely a legjobb 25 éven aluli versenyzőnek jár. A szerződés magában foglal még 11 kerékpárversenyt, melyet az említett Amaury Sport ügynökség szervez.
Az ügy érdekessége, hogy korábban egy másik "külföldi" autógyár a Fiat járműveiben (Fiat, Alfa Romeo) ültek a versenyzők kísérői, illetve a bírók. Az ötéves kontraktus aláírásakor a francia sajtóban komoly támadások érték a helyi márkákat, a Peugeot-ot, a Citroent és a Renault-ot, amiért a nemzeti szimbólumnak számító viadalt nem támogatják.
Kapcsolódó anyagok
A szponzorok is figyelnek a centenáriumi Tour de Francera
Pénzelik a baszkokat
Szponzort vált a Tour de France
A Skoda Auto a Tour de France kerékpáros verseny hivatalos partnerévé vált. Az elkövetkező négy év során a Skoda biztosítja a viadal hivatalos flottáját.