Míg 2000-ben 9,1 milliárd dollár folyt be az offline sajtóba a 19,5 milliárdos álláshirdetési szegmensből, addig 2003-ban ez az összeg 5,5 milliárd dollárra esett le.
A Borell elemzése kimutatja, hogy az online hirdetési piac folyamatosan nő, 2003-ban 3,1 milliárd dollárt tett ki.
Az újságok is beléptek az internetes toborzási piacra, olyan karrieroldalak elindításával, mint a CareerBuilder és a Careersite.
Az offline sajtótermékek által kézben tartott toborzó site-ok bevétele 2003 végére már 354 millió dollár, megközelítve a legnagyobb internetes állásportál, a Monster.com 420 milliós összértékét.
Az online állásközvetítő piacon legnagyobb forgalmat lebonyolító karrieroldal a Monster, heti 1,9 milliós látogottsággal. Őt követi a Yahoo! HotJobs 966 000 olvasóval, az AOL Research and Learn 589 ezer, valamint a CareerBuilder 577 ezer látogatóval.
Szűkül az álláshirdetési piac a nyomtatott sajtóban
A Borell Associates vizsgálata szerint az amerikai lapok részesedése látványosan összeszűkült a toborzási hirdetések piacán.