2p

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Csaknem negyven százalékkal kevesebbet fogyasztanak majd a jelenlegieknél a budapesti 3-as metró vonalán üzembe helyezendő, felújított szerelvények - közölte a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke az M1 aktuális csatorna szerda reggeli műsorában.

Gulyás Attilát azért kérdezték erről, mert pénteken a második, hat vagonból álló szerelvényt is elindították Budapestre egy Moszkva melletti üzemből. A szakszervezeti elnöke azt mondta: az első járművet már tesztelik, szélsőséges helyzeteket próbálnak ki vele, és kedvezőek a tapasztalatok.

Így érkezett az első felújított metrókocsi

A legrégebbi szerelvények negyven-, de a legújabbak is majdnem harmincévesek, ezért nagyon indokolt a felújítás, amely óriási ugrást jelent, a kétezres évek technológiáját hozza el - fogalmazott. A számítógép és a karosszéria kivételével nyugati alkatrészeket tesznek a járművekbe Oroszországban, a világ minden részéről "a legjobb berendezéseket" építik be - jelentette ki.

Gulyás Attila elmondta: március végére kell megkapniuk a hatósági engedélyt a felújított metrószerelvényeknek, addigra három lesz belőlük Magyarországon, utána pedig havonta kettő érkezik majd. Mivel összesen harminchetet rendeltek, márciustól fokozatosan, nagyjából másfél év alatt cserélik le a jelenlegieket - ismertette.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!