A kollektív szerződés felülvizsgálatának időszerűségéről Tarlós István egy más témában tartott sajtótájékoztatón újságírói kérdésre válaszolva beszélt, miután a Magyar Nemzet hétfői számában megjelent: közpénzből csaknem tízmilliárd forintot fizetnek pluszjuttatásként a dolgozóknak.
Mint mondta, a kormány az előzetes ígéretekkel ellentétben nem tudta átvállalni a BKV egyik idén lejáró, 5 milliárdos hitelének kifizetését, ezért ezt a fővárosnak kellett megtennie, de ez a BKV-t - mint mondta - nagyon rossz helyzetbe hozta.
Kitért arra is, hogy a gazdasági helyzet miatt "türelemmel, és visszafogottan kezeli" a kormánynak a BKV hitelállományával, illetve finanszírozásával kapcsolatos szándékait, és együtt dolgoznak olyan finanszírozási változaton, amely a kormány részéről nem igényel újabb forrásokat, mégis életben tarthatja a BKV-t. Ennek keretében a BKV költségvetését is vizsgálják, de hangsúlyozta, hogy tarifaemelésben nem gondolkodnak.
Nemes Gábor, a Közlekedési Érdekvédelmi Körök Szövetségének alelnöke az MTI-nek a hírre úgy reagált: lehet vizsgálni a kollektív szerződést, de téved, aki azt gondolja, hogy annak módosításával vagy felmondásával a BKV finanszírozási problémái megoldódnának.
A dolgozók gondoskodnak arról, hogy a BKV szolgáltatást nyújtson, ezért a munkavállalók is értetlenül állnak az előtt, hogy "ők lettek a célpont" - mondta a szakszervezeti vezető.
Hozzátette, a korábbi városvezetés soha nem fizette ki a BKV teljesítményének egy részét, emiatt a hitelállomány kamatterhei is problémát jelentenek. Ezért jutott a BKV abba a helyzetbe, amelyben most van - mondta.
MTI