Az első adás után ugyan voltak fanyalgó kritikusok a Farm kapcsán, mert szerintük csak egy vidéki környezetbe tett Való Világot kaptunk. A számok ugyanakkor azt igazolták, hogy a nézők még a falusi tivornyázást is szívesen nézték, hiszen a mögöttünk hagyott hét legnézettebb műsora a valóságshow hétfői nyitó adása volt. A műsor a 18-49-es korcsoportban ezt követően is kiemelkedő közönségaránnyal futott, még a hétvégi kiszavazást is közel minden ötödik tévé előtt ülő nézte. Ez már csak azért is számít jónak, mert szombat este játszott a horvátok ellen a magyar labdarúgó válogatott, amelynek az EB-szereplés szemmel láthatólag növelte az ázsióját.
Míg korábban a tétmérkőzések vonzottak hasonló arányban a nézőket, most egy barátságos találkozóval sikerült remek nézettségi számokat elérni. A focimeccset követte ugyanis a 18-49 éves tévénézők közül minden hetedik, ami a közmédia egyik legerősebb idei eredménye. A kereskedelemi célcsoportban a Dal című műsor sem tudta a nézőket ilyen arányban és számban elérni. Mindenesetre ez előrevetíti, hogy a nyári EB három magyar vonatkozású mérkőzése iránt kiemelkedő lehet majd az érdeklődés.
A szombati Farm-focimeccs csata nagy vesztese a TV2 lett, amely aznap tűzte műsorra az egyik leginkább közönségcsalogatónak számító filmjét, a Bazi nagy görög lagzit, ám az este folyamán (19-23 óra között)így is csak a készülékek előtt ülők 8,4 százalékát érte el. Más kérdés, hogy a csatorna számára messze ez lett a legsikeresebb főműsoridő a 12. héten, ami úgy véljük sokatmondó adat. A TV2 18-49-es korcsoportban a főműsoridőt tekintve soha nem ért még el ilyen alacsony átlagos közönségarányt. A mostani heti mutató 7,3 százalék volt, amelynél a Cool idén több alkalommal is tudott jobbat, és most is csupán 1,2 százalékponttal maradt el ettől. Szintén érdekes ha a TV2 számait az RTL Klub közönségarányával vetjük össze, a piacvezető csatorna ugyanis háromszor annyi készülékek előtt nézőt ért el, mint a TV2.
Így újul meg a Barcelona stadionja
A TV2 gyengélkedésének hátterében több ok is áll. Az biztos, hogy a hétköznapokon az Éjjel-nappal Budapest és a Barátok közt már eddig is egy olyan párost alkotott, amelyre a TV2-nek nem volt válasza, most viszont a Farmnak köszönhetően az RTL Klub még egy fokozattal nagyobb tempót kezdett el diktálni.
Aligha szerencsés, hogy a TV2 ahelyett, hogy építkezni tudna, és a meglévő sikeres műsorai mellé újakat építene fel, most azzal van elfoglalva, hogy az etikailag kifogásolható hírműsora, a Tények miatt távozó szakembereket hogyan pótolja. A múlt hét krónikájához ugyanis hozzátartozik, hogy a Tények több, hosszú évek óta a műsorban dolgozó munkatársát vesztette el, akik eddig ugyan partnerek voltak a kétfejű tehenekről szóló bulvárhíradók elkészítéséhez, ám sajtóhírek szerint nem kívánnak asszisztálni a politikai lejárató kampányokat sugárzó műsorhoz. A Tények nézettségi számai a 12. héten a korábban megszokottnál gyengébbek voltak, így az erős nézettségű híradóra épülő esti műsorfolyam már az első lépcsőfoknál megbicsaklik.
Részben a Tényekben bemutatott riportok járultak hozzá ahhoz is, hogy a csatorna egyik közkedvelt arca, Friderikusz Sándor is bejelentette távozását. A műsorvezető felmondása – noha az általa kiadott közlemény szerint nem áll jelenleg szerződéses kapcsolatban a csatornával – azért is kellemetlen a TV2 számára, mert az Összezárva Friderikusszal tavaszi folytatása már be volt tervezve és a Nagy Duettel párban vélhetőleg ütőképes vasárnap esti kínálatot jelentett volna. A csatorna azt közölte, mivel a műsor Friderikuszra épült, így nélküle nem látják értelmét a formátum folytatásának, tehát tavasszal biztosan nem fog folytatódni. Így tehát a TV2 rövid távú tervei is borultak, ami a nézettségi adatok szempontjából még akkor is érzékeny veszteség, ha nem egyetlen műsoron múlik a siker.
A 12. héten a 18-49 éves célcsoportban esténként (19-23 óra között) az RTL Klub minden nap felülmúlta a versenytársait, átlagos közönségaránya 21,9 százalékos volt. Eközben a TV2-t átlagosan a készülékek előtt ülők 7,3 százaléka nézte. A második számú kereskedelmi adót viszonylag szorosan követte az RTL-csoport két kábelcsatornája, a Cool (6,1% SHR) és a F+ (5,8% SHR). A Viasat3 is felfele kapaszkodott, és 4,4 százalékot ért el heti átlagban, miközben a Duna TV (2,1% SHR) látványosan visszaesett.
mfor.hu