A nyári hónapok folyamán nagyon kiengedett az RTL Klub, így a nagy sportesemények (foci-EB, olimpia) révén az M1, azok között, illetve utána pedig a TV2 igen szoros csatákat vívott a nézettségi versenyben a piacvezető csatornával. Erre azonban a félig már az őszi műsorrendre visszaálló RTL Klub augusztus utolsó hetében csattanós választ adott. Miközben a konkurensek közönségaránya nem változott, ők nagyot javítottak úgy, hogy még ki sem játszottak minden lapot. A Sebestyén Balázs fémjelezte kora esti vetélkedő, A kód új formátum lesz, melyben párok mérkőznek meg, de nem egymás ellen, hanem egymással, együtt küzdenek meg a sikerért. Az RTL Klub óriási előnyét tartósíthatná, ha az Egy perc és nyersz sikeréhez hasonló nézettséget hozna az új vetélkedő.
Természetesen a TV2 is több új programmal rukkol ki ősszel, nagy kérdés, hogy ezek közül melyek fogják megragadni a nézőket. A csatorna által leginkább favorizált program a The Voice című zenei tehetségkutató, mely a világ 40 országában sikeresen debütált már. A műsor különlegessége, hogy itt deklaráltan nem csak amatőrök indulhatnak, (más kérdés, hogy a castingok során mindkét nagy kereskedelmi csatorna betett olyan kevésbé ismert előadókat a műsoraikba, akik komoly szakmai múlttal rendelkeztek) így borítékolhatóan erős produkciókkal találkozhatnak majd a nézők.
A 35. hét műsorai kapcsán azonban még érdemes elidőzni az egyik legnagyobb durranásnak bizonyult premiernél. A nálunk a 90-es években vetített kultikus sorozat, a Dallas szerdán – jelentős médiafelhajtás kíséretében - újra életre kelt az RTL Klub képernyőjén. Az Egyesült Államokban nyáron debütált a Dallas 2012-es változata, amelyben a régi nagy öregek, Larry Hagman (Jockey), Patrick Duffy (Bobby) és Samantha (Linda Gray) mellett fiatal tehetségek viszik tovább a kilencvenes végén abbahagyott történetet. Érdekes lesz követni, hogy az első két epizód sikere csak egyszeri kiugrás volt, vagy állandó magas érdeklődés mellett fut majd az új Dallas, a nyitány mindenestre bravúros volt. Mind a kereskedelmileg fontos 18-49-es, mind a teljes lakosság körében kiemelkedő eredményt ért el a sorozat, és csak az X-Faktor, illetve egy nagysikerű mozifilm, A feláldozhatóak ültetett több nézőt a készülékek elé.
A nézettségi statisztikák napi szinten is igazolták az RTL Klub fölényét, hiszen két szorosabb nap volt csak, ám minden estét (19-23 óra közötti időszakot) megnyert a piacvezető csatorna a kereskedelmi célcsoportban. A 35. héten az RTL Klub műsorait (19-23 óra között a 18-49-es korosztály körében) a tévénézők negyede (25,2 százaléka) követte, ami jelentős megugrás az egy héttel korábbi számokkal összehasonlítva. Stagnált a TV2 közönségaránya, a csatornát a tévé előtt ülők 16,4 százaléka nézte átlagosan. Ismét igen sűrű lett a középmezőny, a dobogóra szokás szerint a Cool tudott felkapaszkodni (6,1% SHR), ám az M1 is igen közel volt hozzá (5,7% SHR). Más kérdés, hogy ez nem igazán az új műsorstruktúrában szereplő programoknak, hanem két sikeres magyar vígjátéknak köszönhetik elsősorban. A múlt héten ugyanis nagy érdeklődés mellett futott egy Bujtor István klasszikus, Az elvarázsolt dollár mellett az Üvegtigris második része is. A mezőnyt a Viasat3 (5,1% SHR) és a Film+ (4,5% SHR) zárták.
A napi kínálaton végigtekintve is RTL Klub dominancia volt, hiszen már hétfőn sem tudott lépést tartani a Doktor Csonttal az NCIS, ahogy a Hazudj, ha tudsz is könnyedén utasította maga mögé az NCIS: Los Angelest. Kedden az M1 sok nézőt elvitt a két kereskedelmi adótól, így a TV2 a XXX révén versenyben tudott lenni az RTL-en vetített Castle-lel szemben.
Szerdán a Dallas esélyt sem adott a Doktor Housenak, majd az Ewing család a Született feleségeket még ennél is csúnyábban intézte el. Csütörtökön az M1-en a Fábry show ugyan nem tudott magas számokat produkálni, ám a nézők ismét elkapcsoltak a nagy adókról, így az RTL-en adott Nico és a TV2 kínálatában szerepelt Folytatásos forgatás egymást múlták alul. (Az M2 számairól nincsenek pontos adatok, de vélhetőleg a Videoton kupasikerét jelentős érdeklődés övezte.) Pénteken az RTL sorozatai (Miami helyszínelők, Gyilkos elmék) könnyedén verték a Lopakodók című film második részét.
A hétvége is a piacvezető csatornáé volt, hiszen szombaton elkezdődött az X-Faktor harmadik szériája. A korábbiakhoz hasonlóan most is óriási érdeklődés kísérte a produkció indulását, így az első adást is. Az X-Faktor szombat esti adását átlagosan közel 1,8 millió néző követte nyomon, és a kereskedelmi célcsoportban is 800 ezerhez közelített a nézőszám. Mindezzel az idei év második legnézettebb programja lett az X-Faktor 2012 első adása, melynek mutatóit kizárólag a Csillag Születik tudta felülmúlni a 2012. március 31-ei, második adásával. A csatorna egyébként biztosra ment, hiszen a tehetségkutató után műsorra tűzte a 80-as évek legnagyobb akcióhőseit felvonultató mozisikert, A feláldozhatókat, ami szintén nagyon magas nézettséget hozott.
Vasárnap a Gagyi mami 2. révén is az RTL volt a befutó, a Martin Lawrence vígjátékkal szemben kevés volt a TV2-n vetített Vigyázz, kész, szörf. Meg kell említeni, hogy a hét utolsó napján az M1 kínálata is erős alternatívát jelentett, amit tükröz a 10 százalék feletti átlagos közönségarány is köszönhetően a fent említett Üvegtigris 2 mellett az Egyszer volt, hol nem volt sorozatnak, és a Tetovált lány című film második részének.
mfor.hu