1p

A Nielsen Media Research tanulmánya szerint Németországban tavaly 540 millió euróval nőtt a klasszikus média reklámból származó bevétele, ami 3,3 százalékos növekedést jelez a 2002-es évhez képest - adja hírül egy német marketinges szaklap.

Az első három hónap gyenge eredményeit követően a piac az év hátralévő részében egyre erősödött, s összesen 17,2 milliárd euró forgalmat könyvelhetett el. Média szerinti lebontásban továbbra is a televíziók vezetik a listát: 2,7 százalékos növekedés révén 7,4 milliárd euró reklámbevételre tettek szert.

Őket követik a napilapok (4,1 milliárd euro), melyek esetében a televízióknál nagyobb növekedés (10,2 százalék) volt tapasztalható. Viszont lényegesen rosszabb végeredmény jött volna ki, ha a mérleg készítésekor figyelembe vették volna az apróhirdetések piacát is. A rádiók bevétele 916 millió eurót tett ki (2,1 százalékos növekedés), a plakátokból származó bevételek pedig 6,5 százalékos emelkedéssel 532 millió euróra rúgtak.

Az év veszteseinek a szakfolyóiratok számítanak: a 2,5 százalékos visszaesés következtében tavaly meg kellett elégedniük 392 millió euró bevétellel.

Kapcsolódó anyag

Növekvő reklámpiac várható

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!