Az első három hónap gyenge eredményeit követően a piac az év hátralévő részében egyre erősödött, s összesen 17,2 milliárd euró forgalmat könyvelhetett el. Média szerinti lebontásban továbbra is a televíziók vezetik a listát: 2,7 százalékos növekedés révén 7,4 milliárd euró reklámbevételre tettek szert.
Őket követik a napilapok (4,1 milliárd euro), melyek esetében a televízióknál nagyobb növekedés (10,2 százalék) volt tapasztalható. Viszont lényegesen rosszabb végeredmény jött volna ki, ha a mérleg készítésekor figyelembe vették volna az apróhirdetések piacát is. A rádiók bevétele 916 millió eurót tett ki (2,1 százalékos növekedés), a plakátokból származó bevételek pedig 6,5 százalékos emelkedéssel 532 millió euróra rúgtak.
Az év veszteseinek a szakfolyóiratok számítanak: a 2,5 százalékos visszaesés következtében tavaly meg kellett elégedniük 392 millió euró bevétellel.
Kapcsolódó anyag
Növekvő reklámpiac várható
Tavaly 3,3 százalékkal nőtt a német reklámpiac
A Nielsen Media Research tanulmánya szerint Németországban tavaly 540 millió euróval nőtt a klasszikus média reklámból származó bevétele, ami 3,3 százalékos növekedést jelez a 2002-es évhez képest - adja hírül egy német marketinges szaklap.