Lendvai Beáta igazgatósági tag elmondta: a társaság nettó árbevétele tavaly 14,7 százalékkal, közel 4 milliárd forintra nőtt, miközben a hazai könyvpiaci forgalom reálértéken közel 10 százalékkal mérséklődött. A könyv és egyéb termékek kis- és nagykereskedelmi forgalmából származó árbevétel megközelítette a 3,8 milliárd forintot, ami 10,7 százalékos növekedés az előző évhez képest. Továbbra is a könyv kiskereskedelem képviselte a legnagyobb arányt (az egyéb termékek forgalmának aránya több mint 12 százalék volt, míg a nagykereskedelmié mintegy 15 százalék).
A kamat- és adófizetés, valamint értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) 116,6 millió forintot ért el, ami 301,8 millió forintos javulás a 2008. évihez képest. A fedezet (árbevétel-közvetlen költségek) nagysága több mint 50 százalékkal nőtt, az árbevételre vetített aránya 19,7-ről 26,2 százalékra emelkedett. A Bookline menedzsmentje 2010-re a bevételek további legalább 10 százalékos emelkedését és az EBITDA legalább 70 százalékos javulását várja.
A tavalyi eredményjavulásban a forgalom növekedése mellett nagy szerepe volt a fedezet emelkedésének, amit segített, hogy az általános kedvezményt 20-ról 15 százalékra mérsékelték (inkább a törzsvásárlókat kedvezményezik kiemelten). Lendvai Beáta a további eredményjavító tényezők közül kiemelte: a hirdetési bevételek közel 140 millió forinttal bővültek, a közvetlen költségek csupán 5 százalékkal emelkedtek (a szállítási, csomagolási költségekben 55 millió forint megtakarítás volt), míg a személyi jellegű ráfordítások közel 30 millió forinttal mérséklődtek, egyebek között annak köszönhetően, hogy megszüntették az étkezési jegy juttatást.
Starcz Ákos elnök-vezérigazgató szerint a tavalyi év "sorsfordító" volt mind a könyvpiac, mind a Bookline számára, amit átfogó stratégiával igyekezett kivédeni a társaság. A Bookline tavaly számos új termékkel, szolgáltatással jelent meg, amelyek közül a legnépszerűbb a virtuális utalvány, a bolti hálózatban kapható ajándékkártya, valamint a bookline express szolgáltatás volt.
A cég elindította a törzsvásárlói programot, bevezette a termékajánló szolgáltatást, az új vásárlók szerzése érdekében a közösségi hálók felé fordult, kínálatát a magasabb jövedelműeknek és fiatal felnőtteknek szánt termékekkel bővítette (az utóbbiak körében messze a piaci rész feletti eredményt értek el), s franchise partnerek bevonásával szélesítette hálózatát is.
Az adatok szerint tavaly a vámpíros irodalom vitte a prímet, a legtöbbet (16.500) pedig Stephenie Meyer Eclipse - Napfogyatkozás című könyvéből adtak el. A társaság az idén a klasszikus hirdetések felől a termékajánlás irányába mozdul el, az utóbbit továbbfejleszti, és nemcsak termékhez terméket, hanem - a vásárlói szokások elemzése alapján - perszonális ajánlatokat kínál a vásárlóknak.
Starcz Ákos elmondta, az idén az e-könyv szolgáltatást helyezik a középpontba. Az e-könyv áruházban már induláskor közel 20 ezer német és angol nyelvű e-book lesz elérhető. A magyarországi tartalomszolgáltatók óvatosabbak, ám azt reméli a cég, hogy az év végére már 5 ezer magyar cím is elérhető lesz. Először Coelho új könyve jelenik meg e-könyv formájában.
MTI/Menedzsment Fórum