A világ legnagyobb piackutatója, a VNU, valamint a brit kommunikációs cégcsoport, a WPP Group Kantar nevű részlege 50-50 százalékos arányban adja a vállalat vezetését, melynek munkájában részt vesz az AGB, illetve a Nielsen Media Research is.
[ajanlo=73][igazitas=left/]Az AGB Nielsen Media Research néven létrejött, Milánóban székelő vállalat az EU most meghozott döntése szerint nem sérti majd a piaci verseny szabályait. A közös vállalat összesen 1800 embert foglalkoztat, és 30 országban végez nézettségmérést. A WPP hivatalos oldalán közölt adatok szerint az amerikai országok mellett Ázsiában, Európában, Közép-Keleten és Ausztráliában is méri a nézettséget az AGB Nielsen Media Reserach, többek között Magyarországon is. A vállalat vezetésében részt vesz a Kantar vezérigazgatója, Eric Salama éppúgy, mint a VNU vezérigazgatója és mérési igazgatója, Michael P Connors.
(Menedzsment Fórum)
Televíziós nézettségmérő óriáscég alakult
Európa harmadik legnagyobb nézettségmérő vállalata jött létre a WPP Group, a VNU és az AGB Group együttműködésével. Az Európai Bizottság már jóváhagyta a cégek egyesülését.