2p

Rumháborúja után a világ két nagy szeszipari vállalata, a Bacardi és a Pernod Ricard most a tequila miatt kaptak hajba. Mivel a mexikóiak nemzeti itala jelentős nemzetközi sikereket ér el, a nagy világcégek meg akarják maguknak szerezni azokat az ígéretes mexikói gyártókat, akikre még nem csaptak le a konkurensek. Most azonban ugyanazt a közép-amerikai céget szemelték ki maguknak.

A nemzetközi tequila-eladások gyorsabban nőnek a whiskyénél vagy a vodkánál is, a tequila belépett a világ három legkeresettebb koktél-alapitala közé. A tequila világpiacát 117 millió liter körülire (13 millió rekesznyire) becsülik, az eladások mintegy háromnegyede jut az észak-amerikai kontinensre. Az ital eladásai világméretekben tíz év alatt megkétszereződtek.

A vezető Cuevo márka (6 millió rekesz évente) a brit Diegeo vállalaté, a Sauza márka az amerikai Fortune Brands-é.

A Havanna Club után a Herradurán folyik a vita

Az egyik feltörekvő márka a Herradura -, amely jelenleg egy mexikói családi vállalkozásé - amerikai piaci hódítását a francia Pernod Ricard szeretné egyengetni, ám a Bacardi presztízskérdést csinál a márka megszerzéséből. A két cég közötti ellenséges hangulat azt követően alakult ki, hogy a Pernod Ricard megszerezte a Bacardi fő konkurensét, a kubai rumot gyártó Havanna Club-ot.

A francia társaság egyébként már rendelkezik tapasztalatokkal a tequila-piacon: néhány kisebb mexikói márka mellett a jól ismert Olmeca is az övé.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!