Európa-szerte a felmérések és az eladási adatok is azt mutatják, hogy számos focirajongó az eseményre időzítve vásárol új készüléket. A legfrissebb angol jelentések szerint a szurkolók egymilliárd font feletti összeget költenek a nyáron tévékészülékre és az esemény élményét növelő egyéb audiovizuális berendezésre. Az őrületet mi sem jelzi jobban, hogy a Direct Line nevű cég felmérése szerint minden ötödik háztartás új készülékkel várja a vb rajtját.
Igaz, a magyar csapat nem jutott ki a világeseményre, ám a férfiak itthon is lázasan várják a június 7-i kezdést. Jelentősen megemelkedik a tévéforgalom a futball-világbajnokság idején - prognosztizálják a kereskedők -, egy kisebb karácsonyi rohammal számol a Tesco és az Electro World is. Mindkét vállalat nagyobb mennyiséget kínál a nyárra készülve dvd-kből, a Tesco emellett a digitális fényképezőkre és a videokamerákra, míg az Electro World a plazmatévékre erősít. A Tesco várakozásai szerint a normál forgalom két-háromszorosára számít a világbajnokság ideje alatt.