
A férfiak 45, a nők 35 százaléka nyilatkozott úgy a kutatásban, hogy rendszeresen használ videojátékokat kikapcsolódásra. A férfiak jóval nagyobb hányada szeret másokkal (tehát hálózatban vagy az interneten) játszani, az ő esetükben ez az arány 32 százalékos, míg a hölgyekében 23.
A nagyvárosiak szeretnek leginkább a világhálón játszani, utánuk a vidékiek, majd az elővárosiak következnek. Érdekes - és a marketingszakemberek számára fontos - észrevétel, hogy azok, akik rendszeresen használnak videojátékokat - akár egyedül, akár másokkal -, kevesebb időt töltenek televíziózással. A játékosok 41 százaléka legalább 3-4 órát ül a számítógép vagy konzol előtt hetente (10 százalékuk pedig több mint 10 órát), így nem csoda, ha tévénézésre kevesebb idő jut - írja az eMarketer.
A rendszeres játékosok csaknem egyharmada (30 százalék) kevesebb mint öt órát tölt a tévékészülék előtt hetente. Ez elenyésző ahhoz képest, hogy egy átlagos amerikai háztartásban legalább egy tévé napi minimum hét órán keresztül be van kapcsolva. "Az eredmények megerősítik, hogy a videojáték, mint jelenség a társadalom egészére hatással van, férfiakra, nőkre, fiatalokra és idősekre egyaránt" - értékelte a felmérést az AOL elemzője.