3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Bár hivatalosan még nem erősítették meg, hogy a súlyos pénzügyi gondokkal küszködő amerikai General Motors több európai üzem, köztük a németországi, bochumi gyára bezárását, továbbá az eisenachi eladását tervezi, a tiltakozás Németországban máris magasra csapott. Egyszersmind fölerősödtek azok a törekvések, amelyek célja az Opel leválása az amerikai anyavállalattól.

Roland Koch hesseni miniszterelnök keddi nyilatkozatában a leghatározottabban elutasította németországi Opel-üzemek bezárását, bármelyikről lenne is szó. Hessen tartományban található a magyarországi beszállítóval is rendelkező Opel legnagyobb németországi gyára, a rüsselsheimi, a General Motors állítólagos terveiben érintett bochumi üzem Észak-Rajna-Vesztfáliában, az eisenachi pedig Türingiában van, és a rajna-pfalzi Kaiserslauternben működik az Opel negyedik németországi gyára. A négy üzemben alkalmazottak száma megközelíti a 26 ezret.

Keddi értesülések szerint a General Motors takarékossági okokból mindenekelőtt a bochumi, valamint az antwerpeni gyár bezárását tervezi, az eisenachit pedig el kívánja adni. A bochumi gyár vezetője érdemben egyelőre nem foglalkozott az amerikai anyavállalat törekvésével, bírálta ugyanakkor az amerikai üzemet, s szándékos provokációról beszélt. Az Egyesült Államokban tartózkodó, s egyebek között az Opel jövőjéről is tárgyaló Jürgen Rüttgers észak-rajna-vesztfáliai miniszterelnök állítólag ugyancsak óvta a General Motors vezetőit európai üzemek bezárásától.

Az állítólagos amerikai eladási tervek szakértők szerint felerősítik azokat az Opel vezetői által is felkarolt terveket, amelyek a német autógyárnak az amerikai anyavállalattól való elszakadását, illetve önállósulását célozzák. Mindennek megvalósítása azonban egyelőre felettébb bizonytalan, és az anyagi háttér sem biztosított. A négy érintett tartomány, illetve a szövetségi kormány vezető képviselői sürgetik ugyanakkor a gyár mielőbbi állami megsegítését, ennek keretében a korábban beígért, több mint 1 milliárd eurót kitevő állami garancia biztosítását. Az Opel sorsát a hírek szerint különösen szívén viseli Karl-Theodor zu Guttenberg, a napokban hivatalba lépett konzervatív gazdasági miniszter.  A miniszter egy keddi nyilatkozatban hangsúlyozta: nem szabad megengedni azt, hogy az anyakonszern mulasztásai miatt az amúgy szilárd lábakon álló németországi üzemek szenvedjenek.

Az idézett szakértők szerint a történtek - illetve a legutóbbi információk - nyomán minden bizonnyal felgyorsul a német kormányzati, illetve tartományi szerepvállalás az Opel-üzemek, illetve a németországi munkahelyek megmentéséért.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!