2p

A legalább 5 főt foglalkoztató cégek 32 százalékának, míg az internet-csatlakozással rendelkező cégek 45 százalékának van saját céges honlapja - közölte a GKI Gazdaságkutató Rt.

A GKI, a Westel Mobil Távközlési Rt. és a Sun Microsystems Magyarország együttműködésével készített felmérés szerint a 10-49 főt foglalkoztató kisvállalkozások körében a honlaphasználat átlagosnak mondható, az 5-9 fős mikrovállalkozások körében ugyanakkor átlag alatti, csupán 39 százalék.

A közép- és nagyvállalatoknál átlag feletti, 58 százalék, illetve 80 százalék a weboldalak elterjedtsége. A legalább 5 főt foglalkoztató cégek honlapjainak 70 százaléka kizárólag a termékek, szolgáltatások bemutatására szorítkozik, s csak 8 százalékuknál van lehetőség kereskedelmi tranzakciók lebonyolítására.

A vállalati honlapok fele csak magyar nyelven olvasható, 40 százaléka angolul és 9 százaléka németül is elérhető. A felmérés szerint az átlagosnál több cégnek van saját honlapja a vendéglátás és szálláshely-szolgáltatás, a pénzügyi tevékenység, az ingatlanügyletek, a gazdasági szolgáltatás, valamint a feldolgozóipar, villamos-energia, gáz-, gőz- és vízellátás szektorokban.

A mezőgazdaság és halászat ágazatban, az építőiparban, a szállítás, raktározás, posta, távközlés területén, illetve az oktatás, egészségügy és egyéb szolgáltatások területén viszont e tekintetben lemaradás tapasztalható - tartalmazza a közlemény A tavaly decemberben zajlott felmérés következtetései 2.000 vállalat válaszain alapulnak. (MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!