3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Összességében több mint tíz százalékkal visszaesett a gépmozgások száma az idei nyári menetrendben Ferihegyen 2007 nyarához képest, tudta meg az mfor.hu. Pozitívum viszont, hogy a fapados színteret uraló Wizz Air több mint negyedével növeli járatainak számát, a szintén jelentős erőt képviselő Ryanair pedig budapesti hálózatának kibővítését tervezi. A Ferihegyen tavaly ősszel debütáló ír légitársaságnak nagy szerepe volt abban, hogy idén utasszámot tekintve történetének legerősebb évkezdetét produkálta Ferihegy. A Budapest Airport (BA) abban bízik, hogy a pozitív trend kitart a következő hónapokban - a járatok számának csökkenése ellenére is.

Rekordszámú utas Ferihegyen. Diagramok a forgalom alakulásáról.

A pozsonyi székhelyű légitársaság kivonulása mindenesetre nem érhető tetten a forgalmi adatokban. Az idei első két hónapban ugyanis minden eddiginél több utast könyvelhettek el a fapadosok Ferihegyen, amiben nagy szerepe volt a SkyEurope-nál nagyobb gépeket használó Ryanairnak. Az előző évhez képest a diszkont-piacon a növekedés 9,3, az összes légitársaság tekintetében 8,6 százalékos volt.


Szollár Domokos kérdésünkre nem kívánt találgatásokba bocsátkozni azt illetően, kitarthat-e ez a lendület a nyári hónapokig. Ferihegynek mindenesetre szüksége lenne erre, hiszen - a régió közeli repülőterein megfigyelhető boommal ellentétben - a fapados forgalom az elmúlt három évben 2,2 millió utas környékén stagnált. A repülőtér főleg a hagyományos légitársaságoknak köszönheti, hogy - ha kis mértékben is - évről évre növekedni tudott a forgalma.

Egyes légitársaságok - például a Wizz Air - szerint azért rekedt meg a diszkont-piac, mert a BA - kihasználva kétségtelenül meglévő monopolhelyzetét - túl magas leszállási díjakat szab számukra.

Nem elég vonzó Budapest?

A problémát a repülőtér vezetése is észlelte, ezért 2008. január elsejével három éves ösztönző rendszert hirdetett meg a forgalom felfuttatására. Ennek keretében jelentős kedvezményeket biztosít azon légitársaságoknak, amelyek új, más cégek által még nem repült célállomásokat vállalnak be, vagy sűrítik járataikat.

Egyéb díjcsökkentésre a BA nem hajlandó, mivel - mint azt Szollár Domokos kiemelte - az már a repülőtér hatékony működését és  fejlesztések megvalósulását veszélyeztetné. Az pedig már - teszi hozzá - nem a repülőtér felelőssége, hogy Bécs vagy Prága egyszerűen vonzóbb a turisták szemében, mint Budapest jelenkori állapotában.

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!