Internet: növekedésre ítélt üzlet, instant hírnév
Gerő Viktor, a Vatera ügyvezető igazgatója arról számolt be, hogy idén egyetlen hónap alatt hozták a 2003-as teljes éves forgalmat. Nagy Sándor, a GRoby Netshop Kft. ügyvezető igazgatója azt mondta, hogy vállalata idén átlépi az egymilliárdos árbevételt.

Egyetértettek a résztvevők abban, hogy az e-kereskedelem hazánkban egyelőre a fejlődés kezdeti szakaszát járja, ugyanakkor növekedésre ítélt e szegmens. A kérdés csupán az, hogy a vállalkozások képesek-e hozzáértéssel, szakértelemmel és tőkével lépést tartani az igények bővülésével.
Merre tart az internet?
A 7. Internethajó nyitószekciójában a résztvevők a világháló fejlődésének lehetséges irányairól folytattak eszmecserét. Márffy György, a Bookline internetes könyvkereskedés alapítója úgy vélte, az ágazatban nincsenek kitaposott utak, a gazdasági adatokon kívül nem egyértelmű, hogy mi számít eredménynek, sikernek.
Még talányosabban fogalmazott Babarczy Eszter eszmetörténész, aki szerint "az internetből bármi lehet", kiszámíthatatlan, hová fejlődik a kétoldalú kommunikáció iránti igény. Véleménye szerint az is bebizonyosodott, hogy az emberek egymásra is kíváncsiak, a hozzájuk hasonlók ügyei iránt fogékonyak. Babarczy Eszter szerint mára az is egyértelművé vált, hogy az internet segítségével "instant hírnévhez lehet jutni", hiszen a világhálón percek alatt ismertté tehető valami, legyen az akár "kulturális jószág" vagy "hülyeség".