Több tízmillió forintnyi SMS-sel gyarapíthatják a Tv2 és a mobilcégek számláját a tévénézők most szombaton a Megasztár döntője alatt. Az emeltdíjas szolgáltatások tavalyi összforgalmát mintegy tizenhárommilliárd forintra becslik a piaci szakértők, ebből hétmilliárd forint az sms-ek részesedése. A befolyt pénz csaknem felét ilyenkor a mobilszolgáltatók teszik el, a másik részén a tévétársaságok és a technikai szolgáltatók osztozkodnak.
Az emelt díjas SMS csak 2002 tavaszán indult Magyarországon a Legyen Ön is milliomos című tévés vetélkedőhöz kapcsolódóan. Az igazi felfutás a valóságshow-k 2003-as indulásához köthető, a forgalomban azóta is nagy szerepe van a televíziós szavazásoknak. Az ilyen jellegű bevételeiket azonban a csatornák üzleti titokként kezelik, és nem publikálják. A két nagy kereskedelmi tévé az emelt díjas szolgáltatásokra saját tulajdonosi körébe tartozó "házi" céget használ, az RTL Klub az IKO New Media Kft.-t, a Tv2 pedig a Tele-For Kft.-t - számol be a Magyar Hírlap.