1p

Akár százmillió forintot is elkölthetnek a tévénézők sms-ekre és emelt díjas telefonokra a mostani hétvégén a Megasztár és Szombat esti láz műsorai alatt - írja a Magyar Hírlap.

Több tízmillió forintnyi SMS-sel gyarapíthatják a Tv2 és a mobilcégek számláját a tévénézők most szombaton a Megasztár döntője alatt. Az emeltdíjas szolgáltatások tavalyi összforgalmát mintegy tizenhárommilliárd forintra becslik a piaci szakértők, ebből hétmilliárd forint az sms-ek részesedése. A befolyt pénz csaknem felét ilyenkor a mobilszolgáltatók teszik el, a másik részén a tévétársaságok és a technikai szolgáltatók osztozkodnak.

Az emelt díjas SMS csak 2002 tavaszán indult Magyarországon a Legyen Ön is milliomos című tévés vetélkedőhöz kapcsolódóan. Az igazi felfutás a valóságshow-k 2003-as indulásához köthető, a forgalomban azóta is nagy szerepe van a televíziós szavazásoknak. Az ilyen jellegű bevételeiket azonban a csatornák üzleti titokként kezelik, és nem publikálják. A két nagy kereskedelmi tévé az emelt díjas szolgáltatásokra saját tulajdonosi körébe tartozó "házi" céget használ, az RTL Klub az IKO New Media Kft.-t, a Tv2 pedig a Tele-For Kft.-t - számol be a Magyar Hírlap.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!