
Az adomány egy 5 millió dolláros alapnak az első részlete, melyet a seattle-i székhelyű cég már korábban bejelentett. "A legfontosabb piacra, Kínára kell koncentrálnunk, mivel óriási, még kiaknázatlan potentátokkal rendelkezik" - tette hozzá Schultz. Az adománnyal 3 ezer, Kína szegényebb nyugati régiójának általános iskolai tanára kap könyveket és számítógépeket.
Az elnök nem bocsátkozott részletekbe a társaság terjeszkedési terveit illetően, de elmondása szerint a cég a kínai piacon még csupán kezdeti stádiumban van. Korábban Michael Casey, a kávélánc pénzügyi vezetője úgy nyilatkozott, hogy egy napon több ezer Starbucks kávézó lesz Kínában. A tervezett kínai bővítési politika jótékony hatását várva a társaság úgy látja fenntartható az éves 20 százalékos forgalom és 20-25 százalékos bevételnövekedés, írja az MSNBC.
A sokáig zárt kínai piacon való megjelenés a vállalt számára azonban nemcsak hasznot hozott. A kávélánc nevét és logóját imitáló kávéházak jelentek meg szerte az országban, ám a cég sikeresen veszi ezt az akadályt is és beperelte a cégeket. Egy sanghaji bíróság decemberben kimondta, hogy a kínai Xingbake cég megsértette az amerikai cég bejegyzett védjegyét név- és hasonló logóhasználatával. Az ügy mérföldkő jelentőséggel ér fel az országban, mivel külföldi cégek már évek óta panaszkodnak a virágzó szabadalombitorlás miatt. A Starbucks több mint 300 bolttal van jelen Kínában, ahol 1999-ben vetette meg a lábát.
Kapcsolódó anyagok:
Példaértékű kínai brandvitát nyert a Starbucks
Névvitát nyert a Starbucks kávélánc