A Repülőtéri Forgalmi Dolgozók Független Szakszervezete (RFDFSZ) és a Légiközlekedési Dolgozók Független Szakszervezete (LDFSZ) ezzel szemben úgy véli, hogy ez a feltétel teljesen indokolatlan. Érvelésük szerint az MKDSZ kollektív munkaügyi vita rendezésekor léphet fel közvetítői szerepben, ilyen vitában pedig csupán két szakszervezet áll a repülőtér vezetőségével: az RFDFSZ és az LDFSZ. A többi érdekképviseleti szervnek érvényes munkaügyi szerződése van a tulajdonossal, és hiába nem valósultak meg az abban foglaltak a munkaadó részéről, az ő kezük 2009-ig meg van kötve, tehát semmit sem tehetnek, áll a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben.
A két érdekképviseleti szerv szerint a BA vezetőségének rejtegetnivalója van és egyre kevésbé hajlik a kompromisszumos megoldásra. Ha a tulajdonosok "folyamatosan az asztal lábát fűrészelik", nem marad más megoldás, mint egy újabb, akár hetekig tartó munkabeszüntetés, teszik hozzá.
A BA egyébként legutóbbi ajánlata szerint 2007-ben 6,5 százalékos általános bérfejlesztést hajtana végre, amiből 0,7 százalékot elkülönítene a bérkülönbségek csökkentésére. Azt is javasolta, hogy első lépésben az általános bérfejlesztést hajtsák végre, és ezt követően zárkóztassák fel a minimális szintre az ezt el nem érő béreket egy elkülönített keretből.
Pető Alfréd, a döntőbírói szolgálat igénybevételét javasló Repülőtéri Forgalmi (RFDFSZ) elnöke szerint egyik szakszervezet sem tartja elegendőnek a 6,5 százalékos ajánlatot. Az egyeztetések várhatóan ezen a héten folytatódnak.
Menedzsment Fórum