2p

Meghaladta a 10 milliárd forintot a tea kiskereskedelmi forgalma a 2007 augusztusa és 2008 júliusa közötti időszakban, értékben a forgalom 19 százalékkal, mennyiségben 13 százalékkal volt nagyobb mint az előző, hasonló időszakban.

Az ACNielsen Piackutató Kft. felmérése szerint a filteres gyógytea értékben mért forgalma utolérte a fekete filteres teáét, piaci részesedésük 23 százalék volt. Szorosan mögöttük a gyümölcs ízesítésű, filteres fekete tea végzett 21 százalékos piaci részesedéssel.

Mennyiségben még mindig a fekete filteres vezet, a kereslete azonban mérséklődő, ezzel szemben nő a kereslet a filteres gyógytea és a filteres valódi gyümölcs tea iránt.

A tea ára a vizsgált időszakban 6-11 százalék között drágult, a filteres gyógytea hat, a filteres fekete tea tíz, a filteres valódi gyümölcs tea és gyógyteafű 11-11, míg a filteres gyümölcsízű fekete tea ára tíz százalékkal emelkedett.

A kereskedelmi márkák viszonylag kis szerepet játszanak a tea bolti forgalmazásában. Piaci részesedésük 15 százalékos az idei június-júliusi adatok alapján, szemben a tavalyi hasonló periódus 13, és a két évvel ezelőtti 12 százalékkal.

A tea kiskereskedelmi forgalmából mennyiségben 34 százalék jutott a hagyományos, 400 négyzetméteres és kisebb üzletekre, megegyezően az egy évvel korábbival. A hipermarketek részaránya 30, a diszkontok és szupermarketeké 29 százalék, a többi a gyógyszertárakra jut.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!