Az ACNielsen Piackutató Kft. felmérése szerint a filteres gyógytea értékben mért forgalma utolérte a fekete filteres teáét, piaci részesedésük 23 százalék volt. Szorosan mögöttük a gyümölcs ízesítésű, filteres fekete tea végzett 21 százalékos piaci részesedéssel.
Mennyiségben még mindig a fekete filteres vezet, a kereslete azonban mérséklődő, ezzel szemben nő a kereslet a filteres gyógytea és a filteres valódi gyümölcs tea iránt.
A tea ára a vizsgált időszakban 6-11 százalék között drágult, a filteres gyógytea hat, a filteres fekete tea tíz, a filteres valódi gyümölcs tea és gyógyteafű 11-11, míg a filteres gyümölcsízű fekete tea ára tíz százalékkal emelkedett.
A kereskedelmi márkák viszonylag kis szerepet játszanak a tea bolti forgalmazásában. Piaci részesedésük 15 százalékos az idei június-júliusi adatok alapján, szemben a tavalyi hasonló periódus 13, és a két évvel ezelőtti 12 százalékkal.
A tea kiskereskedelmi forgalmából mennyiségben 34 százalék jutott a hagyományos, 400 négyzetméteres és kisebb üzletekre, megegyezően az egy évvel korábbival. A hipermarketek részaránya 30, a diszkontok és szupermarketeké 29 százalék, a többi a gyógyszertárakra jut.