3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tavaly az előző évihez képest 14 százalékkal többet, 502,68 milliárd forintot költöttek Magyarországon reklámra a TNS Media Intelligence keddi közlése szerint.

A listaáron számolt ráfordítások toplistáját az Unilever vezeti, 9 százalékos éves növekedéssel 16,24 milliárd forintot költött reklámra. A második helyen lévő Procter and Gamble 14,7 milliárd forintos reklámköltése 41 százalékkal volt több, mint 2004-ben. A Magyar Telekom pedig egy év alatt 25 százalékkal, 12,96 milliárd forintra növelte a reklámráfordításait, amivel a harmadik helyre került.

Az internetes reklámpiacot a TNS Media Intelligence 5,7 milliárd forintra becsüli a piaci szereplők jelentései alapján, és ennek mintegy 40 százaléka a bankok hirdetéseihez köthető. Ennek ellenére ennek a listának az élén három T-cég áll, a T-Com, a T-Mobile és a T-Online összesen 665 millió forintnyi költéssel.

A távközlési cégek részesedtek a legnagyobb arányban

Az összes reklámköltésből a legnagyobb arányban, 10 százalékban a távközlési reklámok részesedtek, igaz, éves szinten a legkisebb arányban, mindössze 9 százalékkal nőttek. Az előző évben, 2004-ben még az éves növekedés elérte a 45 százalékot. A távközlésen belül a mobilszolgáltatók tavaly összességében 6 százalékkal csökkentették reklámköltésüket, míg az előző években még 15-30 százalékos növekedést mutattak. A piackutató megjegyezte, hogy a T-Mobile 21 százalékkal költött kevesebbet az elmúlt évben reklámra, de a 2004. évi költése - a névváltoztatás miatt - kiugróan magas volt. A kábelszolgáltatók tavaly 118 százalékkal többek fordítottak reklámra és a vezetékes szolgáltatók is 50 százalékkal növelték reklámköltésüket.

A gépjárműreklámok aránya 8 százalékot tett ki az összes reklámköltésből, és a listaáron 39,06 milliárd forint 24 százalékkal volt több mint egy évvel korábban.

A gyógyszerek és bankok reklámköltései nőttek legjobban

Éves összehasonlításban a gyógyhatású készítmények és recept nélküli gyógyszertermékek, valamint a pénzintézetek reklámköltései növekedtek a legnagyobb mértékben: 52 százalékkal, illetve 55 százalékkal. Az előbbi értéke elérte a 34,66 milliárd forintot, a bankoké pedig 31,48 milliárd forint volt. A bankok közül a nevet és arculatot váltó K+H, a CIB és az OTP megduplázta, illetve az Erste közel megháromszorozta reklámköltését.

A tisztítószerek reklámjára tavaly 25,2 milliárd forintot fordítottak, ami 33 százalékkal haladta meg a 2004. évit. Ezzel megtört az elmúlt évek csökkenést mutató trendje.

Dinamikus volt a kulturális és sportrendezvények, valamint a szerencsejáték reklámköltés növekedése is. Ezekre tavaly az előző évinél 23 százalékkal többet, 18,33 milliárd forintot fordítottak. A csokoládé és édesség reklámok múlt évi értéke - listaáron - elérte a 15,1 milliárd forintot, ami 19 százalékos éves növekedésnek felelt meg.

A szeszesitalok reklámjára az elmúlt évben az előző évinél 18 százalékkal kevesebbet 17,78 milliárd forintot költöttek. Kevesebbet költöttek tavaly a tömegtájékoztatás és a tejtermékek reklámjára is. Az előbbi 7 százalékkal 16,58 milliárd forintra, az utóbbi 8 százalékkal 15,3 milliárd forintra mérséklődött.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!