
Az MKRSZ idei harmadik rendezvénye az elnök, Hidvéghy Melinda bevezetőjével indult, aki elmondta: habár már most kijelenthető, hogy a köztér 2006-ban jó évet zárt, az állandóan ilyen módon hirdető ügyfelek száma viszonylag kevés. A meghívott előadók - Bognár Tamás, a Magna Global Hungary és Mondok Árpád, az MC MediaCompany ügyvezető igazgatója - és a rendezvény résztvevői ezután élénk eszmecsere keretében közösen keresték a választ arra: hogyan használhatóak ki még inkább a köztéri hirdetésekben rejlő lehetőségek?
"A köztéri eszközök még a digitális korszakban is tömegeket tudnak elérni" - hangzott el a Magna Global Hungary ügyvezető igazgatójának megállapítása a közeljövőbe mutató tendenciákkal kapcsolatban. A televíziós csatornák nézőközönsége rétegződik, a lapok és a rádióadók olvasóinak illetve hallgatóinak száma pedig csökken. Egyedül az internethasználat nő, és új technológiákon alapuló tartalomszolgáltatási lehetőségek (pl. mobiltévé) jelennek meg. Mivel az emberek továbbra sem fognak otthon ülni, a köztéri hirdetések a jövőben is elérik őket. A köztéren azonban - az előrevetíthető technikai versengés helyett - a tartalomra kell nagyobb hangsúlyt fektetni, hangoztatta Bognár Tamás.
A közterületi reklám is mérhető
Habár a köztéri kutatás a világon mindenhol gyerekcipőben jár, Magyarország az élmezőnybe tartozik ezen a téren. A Szonda Ipsos az egri Reklámkonferencián már bemutatta digitális Közterületi szimulációs és elemzési rendszerét, amely mostanra érett meg arra, hogy az ügyfeleknek is demonstrálják működését - hallhatták a Plakát Café vendégei a kutatócég képviselőjétől. A rendszer a köztéri szereplők mindegyikének hasznos segítséget jelent a tervezéshez, és a hirdetőnek is információval szolgál arról, melyek a számára jó illetve rossz felületek.
Kéthetente kellene cserélni a reklámokat
Hazánkban jelenleg általában havi kampányokat lehet rendelni. A plakátokat és az egyéb bérelhető felületeket minden hónap 1-je és 3-a között cserélik le. Az Európában - Magyarországot és Bulgáriát kivéve - elterjedt maximum kéthetes megjelenésre való váltás a szakma közös érdeke: a rövidebb kampányok ugyanis növelik a kontaktusszámot és csökkentik a reklámkerülési hajlandóságot, ráadásul több bevételt eredményeznek.