4p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Minőségi felületek, rövidebb kampányidőszak, egységes kategorizálás, a tervezőrendszerek használata valamint erős marketingmunka szükséges ahhoz, hogy tovább lehessen növelni a köztéri reklámok részesedését a marketingkommunikációra fordított összegekből – vélték a résztvevők a Magyar Közterületi Reklám Szövetség (MKRSZ) novemberi Plakát Café rendezvényén.

Nemcsak egymást közt kell kommunikálni

Az MKRSZ idei harmadik rendezvénye az elnök, Hidvéghy Melinda bevezetőjével indult, aki elmondta: habár már most kijelenthető, hogy a köztér 2006-ban jó évet zárt, az állandóan ilyen módon hirdető ügyfelek száma viszonylag kevés. A meghívott előadók - Bognár Tamás, a Magna Global Hungary és Mondok Árpád, az MC MediaCompany ügyvezető igazgatója - és a rendezvény résztvevői ezután élénk eszmecsere keretében közösen keresték a választ arra: hogyan használhatóak ki még inkább a köztéri hirdetésekben rejlő lehetőségek?

"A köztéri eszközök még a digitális korszakban is tömegeket tudnak elérni" - hangzott el a Magna Global Hungary ügyvezető igazgatójának megállapítása a közeljövőbe mutató tendenciákkal kapcsolatban. A televíziós csatornák nézőközönsége rétegződik, a lapok és a rádióadók olvasóinak illetve hallgatóinak száma pedig csökken. Egyedül az internethasználat nő, és új technológiákon alapuló tartalomszolgáltatási lehetőségek (pl. mobiltévé) jelennek meg. Mivel az emberek továbbra sem fognak otthon ülni, a köztéri hirdetések a jövőben is elérik őket. A köztéren azonban - az előrevetíthető technikai versengés helyett - a tartalomra kell nagyobb hangsúlyt fektetni, hangoztatta Bognár Tamás.

A közterületi reklám is mérhető

Mondok Árpád szerint erőteljesen kommunikálni kell a hirdetőknek, hogy a köztéri reklámok is mérhetőek, vannak mutatók, amelyek alapján összehasonlíthatók a tévés megjelenésekkel, és kiszámíthatóvá teszik a kampány eredményeit. "Sok ügyfél sem a médiaügynökségtől, sem a kutatócégtől, sem a felülettulajdonostól nem hallott arról, mi az a kontaktusszám. Ezen kell változtatni: megismertetni velük a rendszert és mellette marketingtevékenységet kezdeni a köztér népszerűsítése, előnyeinek ismertetése érdekében" - hangsúlyozta az MC MediaComapany ügyvezető igazgatója.

Habár a köztéri kutatás a világon mindenhol gyerekcipőben jár, Magyarország az élmezőnybe tartozik ezen a téren. A Szonda Ipsos az egri Reklámkonferencián már bemutatta digitális Közterületi szimulációs és elemzési rendszerét, amely mostanra érett meg arra, hogy az ügyfeleknek is demonstrálják működését - hallhatták a Plakát Café vendégei a kutatócég képviselőjétől. A rendszer a köztéri szereplők mindegyikének hasznos segítséget jelent a tervezéshez, és a hirdetőnek is információval szolgál arról, melyek a számára jó illetve rossz felületek.

Kéthetente kellene cserélni a reklámokat

Abban mindenki egyetértett, hogy a köztéri szakma fejlődéséhez elengedhetetlen, hogy növelni tudják a minőségi elérést. Mivel a felhasználható felületek száma véges, a roll-up rendszerű, több plakátot megjelenítő illetve LED-es, diódás és hasonlóan vonzó eszközöket kell elhelyezni a kiemelt helyeken. Szintén fontos előrelépést jelenthet az átállás a kéthetes kampányperiódusra.

Hazánkban jelenleg általában havi kampányokat lehet rendelni. A plakátokat és az egyéb bérelhető felületeket minden hónap 1-je és 3-a között cserélik le. Az Európában - Magyarországot és Bulgáriát kivéve - elterjedt maximum kéthetes megjelenésre való váltás a szakma közös érdeke: a rövidebb kampányok ugyanis növelik a kontaktusszámot és csökkentik a reklámkerülési hajlandóságot, ráadásul több bevételt eredményeznek.

Fontos az is, hogy a kéthetes periódus kreatívabb hirdetésekre is lehetőséget nyújt. A Plakát Café résztvevőinek tapasztalatai azt mutatják, hogy több-kevesebb kivétellel a reklámozó cégek is támogatnák a kezdeményezést, valamint a hirdetéskihelyezők, a nyomdák és a hatásvizsgálatot végzők is bírnák az ütemet. A felülettulajdonosok egyedül a hirdetések 23-24 százalékát adó kereskedelmi láncok eltérő kampányciklusaitól tartanak, illetve pár médiatulajdonos beleegyezésére várnak, hiszen mindannyiuk érdeke, hogy egységes módon működjön a köztéri piac.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!