3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy szállítmányozással foglalkozó vállalat kiadásainak akár 15-20 százalékát is az üzemanyagköltség teszi ki. Ha ezen spórolni lehet, annak mindenki örül.

De nemcsak a visszajelzők, hanem maga az alkalmazott technika is változott az idők folyamán. Megjelent a teljesen elektronikus motorvezérlési rendszer, sőt, ma már a befecskendezés is elektronikusan történik. A common-rail rendszemek hívott befecskendezésnél ugyanis egyetlen gyűjtőcső (innen a rendszer neve) biztosítja az üzemanyag különböző befecskendező fúvókákban történő elosztását. Az adagolt üzemanyag mennyisége, a befecskendezés nyomásának és időpontjának vezérlése a nyomás-, hőmérséklet-, és sebességérzékelők által szállított információk feldolgozása után történik, ami után az elektronikus egység minden egyes hengerre külön-külön meghatározza a befecskendezési pontot és mennyiséget, és működteti a befecskendező fúvókák elektromágneses szelepeit. Egyre elterjedtebbek a járművek menetadatait fekete dobozként gyűjtő, s azokat ki is értékelő rendszerek is, amik segítenek tovább optimalizálni az üzemeltetést.

Legyen teszt!

Mivel a teljesen elektronikus ellenőrzés alatt álló, modem haszongépjárműveket régebbi társaikhoz képest másfajta vezetési stílussal kell gazdaságosan vezetni, célszerűnek látszott ezt a gyakorlatban is kipróbálni. Választásunk a Renault Premium 420 dCi nyergesvontatóra esett, amelybe az elsők között építettek be common-rail rendszerű erőforrást. A cél a hazai viszonyok modellezése volt, ezért olyan felszereltséggel rendeltük meg a járművet a Renault-tól, amilyet a hazai üzemeltetők is választani szoktak - így például, mivel a statisztikák szerint a hazai üzemeltetők hidraulikus lassítóféket (intarder) nem szoktak rendelni, ez az egyébként fontos extra a tesztszerelvényből is kimaradt. Mivel az adatok begyűjtése és kiértékelése a teszt során fokozott jelentőséggel bírt, a tesztszerelvényt Infomax-al is felszereltette a tesztelő csapat.

Az Infomax összegyűjti és kiértékeli a jármű, és a járműpark működésére vonatkozó információkat, így teszi lehetővé az üzemeltetés optimalizálását. A számítógépen megjelentethető adatokból különböző statisztikák, elemzések, diagrammok készíthetőek, amik természetesen ki is nyomtathatók vagy archiválhatóak. A rendszer segítséget nyújt bizonyos útvonalak megtervezésében, a karbantartás ütemezésében, de a különböző sofőrök vezetési stílusának összehasonlításában is, hiszen segítségével az is meghatározható, hogy ki hányszor és milyen intenzitással fékez, vagy hányszor pörgeti túl az erőforrást.

Azért, hogy a valós körülményeket minél jobban megközelítse a teszt, a félpótkocsin műterhelést is elhelyeztünk, így a szerelvény maximális tömege a hazánkban engedélyezett 40 tonna volt. A gazdaságos vezetésben óriási szerepe van a gyakorlatnak s az előrelátásnak, ezt biztosítandó külsős szakember ült mindegyik kolléga mellé. Wagensommer József mérnök, oktató már több vezetéstechnikai tréninget is tartott fuvarozó cégeknek, és tanácsai hasznosnak bizonyultak a próba alkalmával.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!