Az utolsó őszi hónap 12 százalékos emelkedést mutatott a rádiózással töltött percek számában, amely a hirdetőknek magasabb kontaktusszám elérését tette lehetővé. 2010 novemberében (egy átlagos hétköznapon vagy egy átlagos hétvégi napon) a 15 évnél idősebb magyar népesség 88,6 százaléka, azaz 7 543 000 fő hallgatott rádiót és a naponta rádiózásra fordított idő a hallgatók körében átlagosan 4 óra 17 perc volt.
A rádióhallgatók számának szinten tartása mellett novemberben jelentősen bővült a rádióhallgatással töltött idő, mely a rádióhallgatás napi görbéjén is megmutatkozott. A reggeli csúcsidőszakban az előző hónap maximális 24 százalékos elérése helyett ezen időszakban közel 30 százalékos elérést értek el a rádiócsatornák. A legmagasabb értékek 9:15 és 9:45 között (29,1 százalékos elérés) voltak, ebben az idősávban a magyar lakosság közel harmadát lehetett elérni a rádióadókon keresztül.
Ami a rádióhallgatás gyakoriságát illeti, a többség (57%) naponta egyszer kapcsolódik be valamely csatorna műsorába, a hallgatók negyede (27%) kétszer, míg ennél több alkalommal összességében csupán 16 százalékos értéket mért a kutatás.
2010 novemberében a rádióhallgatók több mint fele jellemzően nem szakítja meg a rádióhallgatást – esetleg csatornát vált – s a hallgatók 26 százaléka három vagy annál több alkalommal is bekapcsolódik az egyes rádiócsatornák műsoraiba.
Ami a csatornák versenyét illeti, a kereskedelmi szempontból fontos 18-49-es korosztályban továbbra is a Class FM vezet (854 ezer hallgató), előnye azonban 20 ezer hallgatón belül van a Neo FM ellenében. A harmadik helyért is szoros a verseny, hiszen a Juventus (396 ezer) esetében a GfK és az Ipsos közös felmérése 6 ezer hallgatóval mért többet a Kossuth Rádiónál. Kevésbé éles küzdelem volt tapasztalható a sorrendben ezt követően, az ötödik Rádió 1 Network (344 ezer) viszonylag kényelmesen utasította maga mögé a Petőfi Rádiót (308 ezer). Érdekesség, hogy a két legnagyobb csatorna Budapesten egymással csak a dobogóért versenyez, hiszen a Juventus és a Rádió 1 is előttük áll.
mfor.hu