2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Továbbra is a Class FM-et hallgatják a legtöbben a kereskedelmi célcsoportból, derült ki a GfK Hungária és az Ipsos közös méréséből. A piacon a rádió hallgatással töltött percek számának növekedése ad némi okot az örömre.

Az utolsó őszi hónap 12 százalékos emelkedést mutatott a rádiózással töltött percek számában, amely a hirdetőknek magasabb kontaktusszám elérését tette lehetővé. 2010 novemberében (egy átlagos hétköznapon vagy egy átlagos hétvégi napon) a 15 évnél idősebb magyar népesség 88,6 százaléka, azaz 7 543 000 fő hallgatott rádiót és a naponta rádiózásra fordított idő a hallgatók körében átlagosan 4 óra 17 perc volt.

A rádióhallgatók számának szinten tartása mellett novemberben jelentősen bővült a rádióhallgatással töltött idő, mely a rádióhallgatás napi görbéjén is megmutatkozott. A reggeli csúcsidőszakban az előző hónap maximális 24 százalékos elérése helyett ezen időszakban közel 30 százalékos elérést értek el a rádiócsatornák. A legmagasabb értékek 9:15 és 9:45 között (29,1 százalékos elérés) voltak, ebben az idősávban a magyar lakosság közel harmadát lehetett elérni a rádióadókon keresztül.

Ami a rádióhallgatás gyakoriságát illeti, a többség (57%) naponta egyszer kapcsolódik be valamely csatorna műsorába, a hallgatók negyede (27%) kétszer, míg ennél több alkalommal összességében csupán 16 százalékos értéket mért a kutatás.

2010 novemberében a rádióhallgatók több mint fele jellemzően nem szakítja meg a rádióhallgatást – esetleg csatornát vált – s a hallgatók 26 százaléka három vagy annál több alkalommal is bekapcsolódik az egyes rádiócsatornák műsoraiba.

Ami a csatornák versenyét illeti, a kereskedelmi szempontból fontos 18-49-es korosztályban továbbra is a Class FM vezet (854 ezer hallgató), előnye azonban 20 ezer hallgatón belül van a Neo FM ellenében. A harmadik helyért is szoros a verseny, hiszen a Juventus (396 ezer) esetében a GfK és az Ipsos közös felmérése 6 ezer hallgatóval mért többet a Kossuth Rádiónál. Kevésbé éles küzdelem volt tapasztalható a sorrendben ezt követően, az ötödik Rádió 1 Network (344 ezer) viszonylag kényelmesen utasította maga mögé a Petőfi Rádiót (308 ezer). Érdekesség, hogy a két legnagyobb csatorna Budapesten egymással csak a dobogóért versenyez, hiszen a Juventus és a Rádió 1 is előttük áll.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!