Siklós Csaba, a GySEV vezérigazgatója az új kibocsátású részvényeket szerdán sajtótájékoztatón adta át a magyar állam képviselőjeként jelen lévő Horváth Zsolt Csabának, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkárának.
A GySEV tulajdonosai, a Magyar Állam, az Osztrák Államszövetség és a Speditions Holding nevű, az osztrák államvasutak közvetett tulajdonában lévő cég, még 2004-ben döntött arról, hogy 2008 végéig 5,8 milliárd forintra emeli a társaság akkori négy milliárd forintos jegyzett tőkéjét. Az osztrák állam egy összegben teljesítette a vállalt kötelezettségét, a magyar állam pedig négy egyenlő részletben teszi.
A múlt év végi tőkeemelés után az Osztrák Államszövetség 38,6 százalék, a Speditions Holding pedig 6,6 százalék tulajdoni hányadot birtokol a magyar-osztrák vasúttársaságban.
Horváth Zsolt Csaba a sajtótájékoztatón újságírói kérdésre válaszolva elmondta, hogy hamarosan befejeződnek a tárgyalások az osztrák féllel a Szombathely-Szentgotthárd vasútvonal közös kezeléséről és üzemeltetéséről. Ennek eredményeként három év múlva évi két millió tonnával emelkedhet a GySEV áruszállítási mennyisége.
A GySEV a magyar oldalon évente 2,6-2,7 millió utast szállít, az osztrák oldalon pedig évi 1,3-1,4 millió az utasok száma - tájékoztatta az újságírókat a vezérigazgató. Hozzátette: a magyar oldalon évi 6 millió tonna, az osztrák oldalon pedig évi 6,2 millió tonna a szállított áru mennyisége.
A vasút liberalizációja előnyt jelent a GySEV számára - mondta a vezérigazgató-helyettes. A kis magánvasutakhoz képest nagy, a nagy vasutakhoz képest pedig nagyon rugalmas a GySEV. Ausztriában már előrehaladott tárgyalások folynak az osztrák államvasutak vonalának használatáról.
A szlovák vasúti áruszállító társaság privatizációja mindenképpen előnyt jelent a GySEV-nek, hiszen tulajdonosai, mind az osztrák, mind a magyar állami tulajdonban lévő vasúttársaságok pályáznak. A vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy tavaly átlagosan 9,5 százalékos béremelés volt az 1650 magyar munkavállalót foglalkoztató társaságnál, és az idén is hasonló bérfejlesztés lesz.
Kapcsolódó anyagok:
Beadta pályázatát a MÁV a szlovák árufuvarozó privatizációján
Nagyvállalatok erősítenék az ország logisztikai szerepét
Ausztriában sem jó üzlet a vasút
Csak egy vasúttársaság volt nyereséges itthon