Az MTI beszámolója szerint azt közölték, hogy érdemes tovább tárgyalni a konzorciummal az általa fizetendő kártérítésről. A kizárólag teherautókra kivetett díjat begyűjteni hivatott konzorcium tagja a Deutsche Telekom, a DaimlerChrysler autógyár és a francia Cofiroute. Úgy volt, hogy idén augusztus 31-ig megindítják az úttörő technológiájú, műholdas követésen alapuló díjkiszabó és -beszedő rendszert, de műszaki problémák keletkeztek, a halasztott határidők sem teljesültek, és jelenleg legkorábban jövő év közepére várják a rendszer indítását.
Az új német szabályozás szerint, amely megtöri az autópályák ingyenességének hagyományát, csak a teherautók után kellene díjat fizetni, 12 tonnás teherautók után kilométerenként 12,4 eurócentet. A rendszertől évi 2,8 milliárd euró bevételt remélnek, és ebből 2,1 milliárd a szövetségi költségvetést illetné. A német kormány 1,3 milliárd eurós kártérítést és más büntetéseket óhajt a konzorciumtól az elmaradt bevételek fejében, de a konzorcium tagjai eddig úgy vélték, hogy a kormány követelése alaptalan.
Továbbra is bizonytalan a német autópályadíj bevezetése
A német kormány pénteken bejelentette, hogy december végéről január végére halasztja a döntést, vajon felbontja-e a szerződést a német autópályadíj-szedés bevezetésén fáradozó konzorciummal.