2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A német kormány pénteken bejelentette, hogy december végéről január végére halasztja a döntést, vajon felbontja-e a szerződést a német autópályadíj-szedés bevezetésén fáradozó konzorciummal.

Az MTI beszámolója szerint azt közölték, hogy érdemes tovább tárgyalni a konzorciummal az általa fizetendő kártérítésről. A kizárólag teherautókra kivetett díjat begyűjteni hivatott konzorcium tagja a Deutsche Telekom, a DaimlerChrysler autógyár és a francia Cofiroute. Úgy volt, hogy idén augusztus 31-ig megindítják az úttörő technológiájú, műholdas követésen alapuló díjkiszabó és -beszedő rendszert, de műszaki problémák keletkeztek, a halasztott határidők sem teljesültek, és jelenleg legkorábban jövő év közepére várják a rendszer indítását.

Az új német szabályozás szerint, amely megtöri az autópályák ingyenességének hagyományát, csak a teherautók után kellene díjat fizetni, 12 tonnás teherautók után kilométerenként 12,4 eurócentet. A rendszertől évi 2,8 milliárd euró bevételt remélnek, és ebből 2,1 milliárd a szövetségi költségvetést illetné. A német kormány 1,3 milliárd eurós kártérítést és más büntetéseket óhajt a konzorciumtól az elmaradt bevételek fejében, de a konzorcium tagjai eddig úgy vélték, hogy a kormány követelése alaptalan.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!