A magyarországi megkérdezettek 47 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a szakemberhiány miatt vannak betöltetlen pozíciói, ez a szám 2 százalékponttal magasabb a 2014-es eredménynél. A vizsgálat magyarországi történetében (2010 óta) ez az eddig mért legmagasabb érték.
A vállalatok egyre kevésbé érzik a szakemberhiány negatív hatását Magyarországon - derül ki az adatokból. Tavalyelőtt még a vállalatok harmada vélte úgy, hogy a szakemberhiány jelentősen befolyásolta ügyfél-kiszolgálási képességüket, ezzel szemben idén ez az arány csupán 18 százalék volt. Azok aránya pedig, akik szerint az ügyfélkiszolgálás eredményességére nincs hatással a szakemberhiány, két év alatt 25 százalékról 57 százalékra nőtt.
Dalányi László, a Manpower magyarországi ügyvezetője a közleményben ezzel kapcsolatban megjegyezte, hogy a magyarországi munkaadók feltehetően találtak olyan átmeneti megoldásokat, amelyekkel időben elodázhatják a szakemberhiány negatív hatásait.
Az üres munkahelyek betöltésének problémáját 2014-ben a válaszadók több mint fele a szaktudás hiányában látta és csupán 37 százaléka hivatkozott a jelentkezők hiányára. Idén ez a tendencia megfordult és a vállalatok 62 százaléka már a jelentkezők hiányában látta a betöltetlen állások problémáját, és mindössze 39 százalékuk említette a hiányzó szaktudást.
A fokozódó szakemberhiány enyhítésére a magyarországi vállalatok harmada semmilyen stratégiát nem dolgozott ki. A megkérdezettek 43 százaléka a meglévő dolgozók továbbképzésére és a javadalmazási rendszer fejlesztésére fordít kiemelt figyelmet. A fennmaradó 30 százalék pedig a foglalkoztatási formák, modellek átalakításában látja a megoldást.
MTI