Viszonylag stabil számokat hoz továbbra is a Sztárban sztár, amely – egy kissé furcsa képzavarral élve - egyértelműen állócsillag a TV2 egén. A műsor továbbra is a legnézettebb programnak számít mind a kereskedelmi célcsoportban, mind pedig a teljes lakosság körében. Míg a 18-49-es kategóriában közel félmillió nézővel büszkélkedhet, addig a 4 év felettiek körében továbbra is bőven 1,3 millió feletti számokat hozott.
Az éllovas műsortól kezd menthetetlenül leszakadni az X-Faktor, ami abból a szempontból prognosztizálható volt, hogy nem sikerült kiemelkedően tehetséges előadókat összeszedni. Ráadásul olyan eladható történet miatt sem tapadnak a nézők a képernyőkre, mint amilyen annak idején Zámbó Jimmy fiáé volt. A fiatalabbakat tömörítő 18-49 évesek között a műsor még tartja a második helyét, de az idősebbek már egyre kisebb számban követik szombat esténként. A teljes népességben így már a 900 ezres nézőszámtól is messze került, emiatt a legnézettebb műsorok rangsorában is csak az 5. a tehetségkutató.
Az énekeseket ugyanis ebben a célcsoportban megelőzi mindkét csatorna hírműsora, továbbá a Konyhafőnök VIP. A gasztronómiai vetélkedő a kereskedelemi célcsoportban is jó számokat hozott, ott a lista 6. helyére került. Úgy tűnik, ezzel a műsortípussal nem tud hibázni az RTL Klub, ráadásul immár ez a legfontosabb programelem a hétköznapi nézettség generálásánál, hiszen a korábban nagyon fontos szerepet betöltő Éjjel-nappal Budapest és a Barátok közt is gyengébben muzsikál. Utóbbi esetén persze magyarázat, hogy a programstruktúra most ősszel nagyon nem kedvezett a szappanoperának, hiszen az este 10 órás kezdés sokak számára lehet túl késői.
Hiába hoznak mérsékeltebb számokat az RTL fontos hétköznapi műsorai, hétfőtől péntekig ismét verhetetlen volt a csatorna a 18-49 év közöttiek körében. Ebben a korcsoportban ugyanis kedd és péntek között TV2 szokásos műsorai igen visszafogottak voltak. Pedig pont az október végi, november elejei időszakra élesítette a csatorna a korábban messze legjobban teljesítő műsorait, a Vigyázat gyerekkel vagyok, illetve a Majka féle 50 milliós játszmát. Ám a korábbi évadoktól messze elmaradó számok miatt a hétköznapokon ismét komoly különbség alakult ki a csatornák között. Ráadásul az elmúlt két hétben hétfőnként taroló Ninja Warrior Hungary sem tudott újat hozni, a nézők pedig szemlátomást nem akarják 2,5 órán keresztül nézni az akadályokon küzdő, illetve gyakran leeső honfitársaikat. Így a TV2 nagy költségvetéssel készülő produkciója nem tudta megnyerni. A műsor egyébként a kereskedelmi célcsoportban nagyobb arányban ültette a képernyők elé a nézőket, mint a teljes lakosság esetén.
Érdemes megemlíteni z RTL Klub kapcsán, hogy elég jól ültek fel az ismét fellángolni látszó Star Wars lázra, hiszen a vasárnap este vetített második rész kifejezetten jó számokat hozott a 18-49 évesek körében. Más kérdés, hogy a nézőket nem a TV2-től szívta el, hanem a kábelcsatornáktól, így részben saját csoporttársaitól. Igaz más műsorokkal viszont felfele tudták húzni a számokat, így például a múlt héten debütált új sorozattal, az Oltári csajokkal. Az Erdész lányok szerelemmel, intrikákkal és cselszövésekkel tarkított életét nyomonkövető sorozat első epizódja 5 százalékos közönségarányt (SHR, RTLII) ért el a kereskedelmi célcsoportban. Ez a szám a 18-49 éves korcsoport körében majdnem duplája az RTLII napi 2,8 százalékos (SHR) főműsoridős csatornaátlagának.
Ha a közmédia legsikeresebb pogramjait nézzük, akkor azt láthatjuk, hogy ismét sportműsorokkal vétette észre magát a médiavállalat. A szerda esti BL-mérkőzés kimagasló számokat produkált a csatorna csoport szintjén, mellette pedig a Gumimacik fért még fel a 18-49 korcsoport legjobb 50 műsorát tartalmazó listájára.
A mögöttük hagyott héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban, így hétből hat napon az RTL Klub volt a győztes, míg a vasárnap estét a TV2 nyerte. Ennek ellenére a képernyők előtt ülők kisebb százalékban ültek le csatorna műsorai elé. Átlagosan 16,9 százalék nézte az RTL Klubot, míg a TV2 12,2 százalékot ért el. Az RTL kábelcsatornái közül a F+ (4,4% SHR) visszacsúszott, a Cool (3,8% SHR) tartotta az egy héttel korábbi eredményét. A középmezőny végén a Viasat3 (2,5% SHR) előrébb lépett, míg a Duna TV (1,7% SHR) stagnált.
mfor.hu