2p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az amerikai Interbrand márkatanácsadó cég legutóbbi éves jelentése szerint az amerikaiak és főként az elektronikai ágazatból érkezők uralják az idén is a világ legértékesebb márkáinak a rangsorát – közli a Világgazdaság.

A listán szereplő 100 márka közül 52 az USA-ban tevékenykedő vállalkozást képvisel, de a top tízben is heten amerikaiak. Ugyan a dobogó legfelső fokán évek óta a Coca-Cola áll, de a tíz legértékesebb márka fele az elektronikai ipart, azon belül is főként az infokommunikációs szektort demonstrálja.

A Nokia utóbbi néhány évben tapasztalt értékvesztése 2006-ra nemhogy megállt, hanem közel 15 százalékot nőtt a cég értéke. Az ebbe a körbe tartozó amerikai Motorola pedig márkaértékének 18 százalékos javulását saját márkájának, a Razrként ismert pengetelefonnak köszönheti.

A Google-é a legnagyobb márkaérték-növekedés

2005-ről 2006-ra a legnagyobb márkaérték-növekedést az amerikai Google internetes vállalkozás érte el, de részint erőteljesebb nemzetközi terjeszkedésének köszönhetően ötödével javította értékét az ugyancsak amerikai Starbucks kávézólánc is.

Az utóbbi egy évben a Gap vesztett a legtöbbet az értékéből. Az amerikai ruházati márka komoly versenytársakat kapott az utóbbi időben, Európában főként a Hennes&Mauritz lánc szorongatta meg. A világméretűvé váló autóipari válság pedig komoly értékvesztést hozott a Fordnak - írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!