2p

Az amerikai Interbrand márkatanácsadó cég legutóbbi éves jelentése szerint az amerikaiak és főként az elektronikai ágazatból érkezők uralják az idén is a világ legértékesebb márkáinak a rangsorát – közli a Világgazdaság.

A listán szereplő 100 márka közül 52 az USA-ban tevékenykedő vállalkozást képvisel, de a top tízben is heten amerikaiak. Ugyan a dobogó legfelső fokán évek óta a Coca-Cola áll, de a tíz legértékesebb márka fele az elektronikai ipart, azon belül is főként az infokommunikációs szektort demonstrálja.

A Nokia utóbbi néhány évben tapasztalt értékvesztése 2006-ra nemhogy megállt, hanem közel 15 százalékot nőtt a cég értéke. Az ebbe a körbe tartozó amerikai Motorola pedig márkaértékének 18 százalékos javulását saját márkájának, a Razrként ismert pengetelefonnak köszönheti.

A Google-é a legnagyobb márkaérték-növekedés

2005-ről 2006-ra a legnagyobb márkaérték-növekedést az amerikai Google internetes vállalkozás érte el, de részint erőteljesebb nemzetközi terjeszkedésének köszönhetően ötödével javította értékét az ugyancsak amerikai Starbucks kávézólánc is.

Az utóbbi egy évben a Gap vesztett a legtöbbet az értékéből. Az amerikai ruházati márka komoly versenytársakat kapott az utóbbi időben, Európában főként a Hennes&Mauritz lánc szorongatta meg. A világméretűvé váló autóipari válság pedig komoly értékvesztést hozott a Fordnak - írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!