Az újonnan jött hallgatók a jelek szerint a hagyományos rádiókról tértek át az internetes változat hallgatására, ezt mutatja az offline adások 1998 óta folyamatosan és minden életkori kategóriában csökkenő hallgatottsága. Leginkább a 18-34 éves korosztály pártolt el az "éteri hangtól" - ugyanaz a demográfiai csoport, amely jelenleg az online rádiók hallgatói közt legnagyobb arányban szerepel.
[ajanlo=87][igazitas=left/]
A tanulmány azt is jelzi, hogy bár 2250 helyi adó kezdett kísérletezni a megszokott tartalmak internetre adaptálásával, az online világban a sikerhez nem csak ez, hanem egy nagyobb portállal való együttműködés is létfontosságú. "Most még az a helyzet, hogy a hagyományos rádiócsatornák nem igénylik a portálokkal való közösködést" - mondja Borrell. "Ugyanakkor a három legnagyobb portál osztozik a ország teljes közönségén. Tehát ha nem vállalják az együttműködést, a helyi adóknak nem jut más, mint alig húszezer hallgató."
Menedzsment Fórum
Ugrásszerűen nőhet az internetes rádiók reklámbevétele
Az online rádiók hirdetési bevételei - 56 százalékos éves növekedés mellett - 2009-ig elérhetik a 300 millió dollárt az USA-ban, számol be a Borrell Associates legfrissebb kutatási eredményeiről a Clikz.com. A bevételek megsokszorozásához azonban egy nagy portállal való együttműködés is elengedhetetlen.