Második tanévüket zárják az idén májusban a középfokú ügyfélszolgálati szakképzésben részt vevő középiskolák. Az eredményesen vizsgázók jövőre egyes főiskolákon, egyetemeken megszerezhetik a felsőfokú ügyfélkapcsolati szakértői végzettséget is. A Humán Erőforrás Alapítvány segítségével létrehozott oktatóközpontokban a hallgatók kétféle államilag elismert középfokú szakképesítést szerezhetnek: ügyfélszolgálati asszisztensi és integrált ügyfélkapcsolatok asszisztense végzettséget.
A képzési forma eredményességét mutatja, hogy az első tanév 182 hallgatója közül 176-an rövid idő alatt elhelyezkedett a programot támogató vállalatoknál. Az idén a Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program keretében 36 munkanélküli mozgáskorlátozott felkészítése és foglalkoztatása is megkezdődik.
A Budapesti Gazdasági Főiskolával együttműködő Humán Erőforrás Alapítvány legkésőbb 2006 őszén felsőfokú ügyfélszolgálati képzést honosít meg. Az idegen nyelvi call-center szakügyintéző és az ügyfélkapcsolati menedzserek után pedig előreláthatólag a diplomás ügyfélszolgálati szakértők képzési feltételeinek megteremtése jelentheti majd, írja a Népszabadság.
Ügyfélszolgálatos szakképzés: hamarosan felsőfokon is
Néhány év múlva már az ügyfélszolgálati munkához is ugyanúgy elengedhetetlen lesz a szakképesítés, mint a könyvelők vagy a vízvezetékszerelők esetében. A túlnyomó részt gyakorlatra épülő középfokú tanfolyamból már két fajta is létezik, hamarosan pedig a diplomás képzés feltételei is adottak lehetnek, írja a Népszabadság.