A "V 134" típusjelű alacsony padlós, közel 50 millió forint értékű, 109 utas szállítására alkalmas járművet a Magyar Autóbuszgyártó (MA) Kft. az Ikarus márkanév tulajdonosa készítette.
Mint a próbaút alkalmával Liptai Árpád az MA képviselője elmondta: a belföldi jogi személyek által birtokolt 85 munkást foglalkoztató társaság 2009 szeptembere óta eddig 75 magyar tervezésű és kivitelezésű autóbuszt gyártott Budapesten. Emellett foglalkoznak a régebbi Ikarus típusok felújításával is.
Eddig valamennyi terméküket belföldön értékesítették, ugyanakkor céljaik között szerepel a volt Szovjetunió, illetve a Közel-kelet piacainak meghódítása.
Az elmúlt évi árbevétel elérte az 1,7 milliárd forintot - mondta Liptai Árpád.
A ZF, amely a világ legnagyobb hajtástechnológiai konszernje egyébként gyártó üzemet és fejlesztő részleget működtet Egerben. Ugyanakkor a buszba beépített sebességváltó, illetve a szintén ZF típusú futómű és kormánymű Németországban készült.
A három éves tesztelést követően sorozatban gyártott 6 fokozatú elektrohidraulikus vezérlésű váltó alacsonyabb fogyasztást eredményez. Ugyanakkor hidraulikus fékje segítségével szinte teljesen kiiktatható a hagyományos fék használata.
A járművet a helyközi közlekedés mellett az egri tömegközlekedést is működtető Agria Volán Zrt. üzemelteti.
Mint azt Kelemen Imre a cég vezérigazgatója elmondta: a 600 embert foglalkoztató társaság összesen 192 autóbuszt üzemeltet. Éves árbevételük eléri a 3,7 milliárd forintot.
A cég járművein naponta, mintegy 90 ezren utaznak - mondta a cégvezető.
A próbaút zárásaképpen együttműködési megállapodást írt alá a helyi közösségi közlekedés fejlesztése érdekében Habis László Eger polgármestere (Fidesz) és Kelemen Imre.
MTI