5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Miközben az őszi műsorrenddel az RTL Klub azonnal a tavaszi magas számait tudta hozni, a vetélytársak egyelőre csak keresik az ellenszert. Így az elmúlt hetekben az RTL Klub alaposan ellépett a TV2-től, mely a következő hetekben indítja azokat a programjait, melyektől fordulatot remélnek a csatornánál. Nagy kérdés ugyanakkor, hogy a hamarosan startoló új adók – RTL 2 és a Super TV2 – mennyire kuszálják össze a nézettségi versenyt.

A múlt héten a TV2 is bemutatta a szaksajtó képviselőinek az új műsorrendjét, ám talán ennél is érdekesebb volt a csoport új csatornájának felvezetése, melytől a cég vezérigazgatója látványos eredményeket vár. Simon Zsolt ugyanis azt a célkitűzést fogalmazta meg, hogy három éven belül csoportszinten is előrelépjenek, az új adó pedig a harmadik-negyedik legnézettebb csatorna legyen. A TV2 ugyan a nézettségi versenyben idén nyár végéig viszonylag jól teljesített, ám a két másik csatornájuk, a Pro4 és a Fem3 sokat nem tett hozzá a számaikhoz. Más kérdés, hogy ezeken a csatornákon vagy ismétlések, vagy erősen rétegműsorok futnak, így a szélesebb közönség számára akkor lehetnek vonzók, ha itt is lesz némi vérfrissítés. Erre egyébként megvan a vezérigazgató szerint a szándék.

Az igazán érdekes menet ugyanakkor a két új – a vezetők által – prémiumcsatornának tervezett tévé piacra vitele lesz. Az RTL 2 kapcsán régóta ismert, hogy mire számíthatunk, és a csatorna arcai is hetek óta láthatóak a hirdetési anyagokban. A TV2 azonban csak a múlt héten fedte fel lapjait. Az elsősorban magasabb keresetű városi lakosokat megcélzó csatornán lesznek sajátgyártású műsorok, így újraindul a Hal a tortán és a Nagy duett, valamint műsort kap Liptai Klaudia is. Az ismertté vált tervekből azonban nem látni, hogy mitől sikerül majd több nézőt a képernyők elé ültetni, mint az RTL Klub legnépszerűbb programjainak a farvizén evickélő Coolnak, vagy a sajátgyártású programok mellett rendszeresen új sorozatokkal jelentkező Viasatnak. Jelen pillanatban ennél az RTL 2 úgy tűnik, előrébb tart, ahol már induláskor több, korábban sikeres – ám később lejtőre került – program szerepel majd, így a Heti hetes, a Legyen Ön is milliomos, vagy a Vacsoracsata. Természetesen mindkét csatorna a főműsoridőre időzíti a költségesebb programokat, a műsoridő egy részét az anyacég vezető csatornáitól érkező ismétlésekkel, vagy az USA-ban megbukott, így igen olcsón megszerezhető sorozatokkal töltik ki.

Mindenesetre ha az RTL és a TV2 vezetőinek tervei csak részben beválnak, akkor vagy a többtucat kisebb csatornát fogják nehéz helyzetbe hozni az új adók, vagy az anyacégek zászlóshajói elől vesznek el levegőt.

Ami pedig a TV2 őszi terveit illeti, az esti híradó előtti műsorsávot a Családi titkok című dokumentum-realityvel töltik ki, mely a bemutatott előzetes alapján az RTL Klubon futó A gyanú árnyékában című műsorra emlékeztet. A nagy durranásnak szánt produkció pedig a The Voice néven a nemzetözi piacon már bizonyított dalverseny lehet.

Ami a 37. heti számokat illeti, az egy héttel korábbiakat lehet ismételni: sima RTL sikert hozott a hét, a hétköznapok fölénye után szombaton teljes volt a csatorna dominanciája, és minden este nyertek a kereskedelmileg fontos célcsoportban. Az RTL Klub műsorait a tévénézők 28, százaléka követte, ami hajszálnyi visszaesés az egy héttel korábbi számokhoz képest.

Minimálisan nőtt a TV2 közönségaránya, a csatornát a tévé előtt ülők 17,3 százaléka nézte átlagosan. Ismét sűrű volt a középmezőny, a dobogóra szokás szerint a Cool tudott felkapaszkodni (6,2% SHR), őt a Viasat3 (4,8% SHR) és az M1 (4,7% SHR) követte. A sort a Film+ (4,1% SHR) zárta.

Ami az egyes estéket illeti, az egy héttel korábbi forgatókönyv ismétlődött hétfőn, hiszen a Doktor Csont simán verte az NCIS-t, ahogy a Hazudj, ha tudsz is könnyedén utasította maga mögé az NCIS: Los Angelest. A kedden újra az M1 vitt el nézőket a nagy kereskedelmi adóktól, ám összességében a közszolgálati csatornának nem volt több esélye az este megnyerésére, mint Dzsudzsákéknak a holland válogatottal szemben. A TV2 az XXX2 című akciófilmmel mérsékelt hátrányban volt a az RTL-en vetített Castle-lel szemben.

Szerdán javított a House, míg visszaesett a Dallas, ám Ewingék így is simán nyertek, majd a Született feleségeket a Házon kívül gyűrte le. Csütörtökön az RTL Klub filmje, az Emelt fővel sokkal jobban teljesített, mint a konkurens csatornán a Tesó-tusa. Pénteken az RTL-es CSI, és a Gyilkos elmék is jobb volt, mint a TV2-n vetített Bölcsek kövére 2 című vígjáték.

Szombaton következett az újabb X-Faktor söprés, az egy héttel korábbitól ugyan minimálisan elmaradt a közönségarány, mely a kereskedelmi célcsoportban 53,2 százalékos volt, ám így sem volt senki, aki veszélyeztette volna a piacvezető helyzetét. A Megmentő című film már kissé gyengébb volt, de így is a heti nézettségi toplista élmezőnyébe került. Vasárnap sem sikerült a szépítés a TV2-nek. Az RTL Klub által műsorra tűzött Hipervándor sima küzdelemben múlta felül A boldogító talán című filmet.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!