A múlt héten a TV2 is bemutatta a szaksajtó képviselőinek az új műsorrendjét, ám talán ennél is érdekesebb volt a csoport új csatornájának felvezetése, melytől a cég vezérigazgatója látványos eredményeket vár. Simon Zsolt ugyanis azt a célkitűzést fogalmazta meg, hogy három éven belül csoportszinten is előrelépjenek, az új adó pedig a harmadik-negyedik legnézettebb csatorna legyen. A TV2 ugyan a nézettségi versenyben idén nyár végéig viszonylag jól teljesített, ám a két másik csatornájuk, a Pro4 és a Fem3 sokat nem tett hozzá a számaikhoz. Más kérdés, hogy ezeken a csatornákon vagy ismétlések, vagy erősen rétegműsorok futnak, így a szélesebb közönség számára akkor lehetnek vonzók, ha itt is lesz némi vérfrissítés. Erre egyébként megvan a vezérigazgató szerint a szándék.
Az igazán érdekes menet ugyanakkor a két új – a vezetők által – prémiumcsatornának tervezett tévé piacra vitele lesz. Az RTL 2 kapcsán régóta ismert, hogy mire számíthatunk, és a csatorna arcai is hetek óta láthatóak a hirdetési anyagokban. A TV2 azonban csak a múlt héten fedte fel lapjait. Az elsősorban magasabb keresetű városi lakosokat megcélzó csatornán lesznek sajátgyártású műsorok, így újraindul a Hal a tortán és a Nagy duett, valamint műsort kap Liptai Klaudia is. Az ismertté vált tervekből azonban nem látni, hogy mitől sikerül majd több nézőt a képernyők elé ültetni, mint az RTL Klub legnépszerűbb programjainak a farvizén evickélő Coolnak, vagy a sajátgyártású programok mellett rendszeresen új sorozatokkal jelentkező Viasatnak. Jelen pillanatban ennél az RTL 2 úgy tűnik, előrébb tart, ahol már induláskor több, korábban sikeres – ám később lejtőre került – program szerepel majd, így a Heti hetes, a Legyen Ön is milliomos, vagy a Vacsoracsata. Természetesen mindkét csatorna a főműsoridőre időzíti a költségesebb programokat, a műsoridő egy részét az anyacég vezető csatornáitól érkező ismétlésekkel, vagy az USA-ban megbukott, így igen olcsón megszerezhető sorozatokkal töltik ki.
Mindenesetre ha az RTL és a TV2 vezetőinek tervei csak részben beválnak, akkor vagy a többtucat kisebb csatornát fogják nehéz helyzetbe hozni az új adók, vagy az anyacégek zászlóshajói elől vesznek el levegőt.
Ami pedig a TV2 őszi terveit illeti, az esti híradó előtti műsorsávot a Családi titkok című dokumentum-realityvel töltik ki, mely a bemutatott előzetes alapján az RTL Klubon futó A gyanú árnyékában című műsorra emlékeztet. A nagy durranásnak szánt produkció pedig a The Voice néven a nemzetözi piacon már bizonyított dalverseny lehet.
Ami a 37. heti számokat illeti, az egy héttel korábbiakat lehet ismételni: sima RTL sikert hozott a hét, a hétköznapok fölénye után szombaton teljes volt a csatorna dominanciája, és minden este nyertek a kereskedelmileg fontos célcsoportban. Az RTL Klub műsorait a tévénézők 28, százaléka követte, ami hajszálnyi visszaesés az egy héttel korábbi számokhoz képest.
Minimálisan nőtt a TV2 közönségaránya, a csatornát a tévé előtt ülők 17,3 százaléka nézte átlagosan. Ismét sűrű volt a középmezőny, a dobogóra szokás szerint a Cool tudott felkapaszkodni (6,2% SHR), őt a Viasat3 (4,8% SHR) és az M1 (4,7% SHR) követte. A sort a Film+ (4,1% SHR) zárta.
Ami az egyes estéket illeti, az egy héttel korábbi forgatókönyv ismétlődött hétfőn, hiszen a Doktor Csont simán verte az NCIS-t, ahogy a Hazudj, ha tudsz is könnyedén utasította maga mögé az NCIS: Los Angelest. A kedden újra az M1 vitt el nézőket a nagy kereskedelmi adóktól, ám összességében a közszolgálati csatornának nem volt több esélye az este megnyerésére, mint Dzsudzsákéknak a holland válogatottal szemben. A TV2 az XXX2 című akciófilmmel mérsékelt hátrányban volt a az RTL-en vetített Castle-lel szemben.
Szerdán javított a House, míg visszaesett a Dallas, ám Ewingék így is simán nyertek, majd a Született feleségeket a Házon kívül gyűrte le. Csütörtökön az RTL Klub filmje, az Emelt fővel sokkal jobban teljesített, mint a konkurens csatornán a Tesó-tusa. Pénteken az RTL-es CSI, és a Gyilkos elmék is jobb volt, mint a TV2-n vetített Bölcsek kövére 2 című vígjáték.
Szombaton következett az újabb X-Faktor söprés, az egy héttel korábbitól ugyan minimálisan elmaradt a közönségarány, mely a kereskedelmi célcsoportban 53,2 százalékos volt, ám így sem volt senki, aki veszélyeztette volna a piacvezető helyzetét. A Megmentő című film már kissé gyengébb volt, de így is a heti nézettségi toplista élmezőnyébe került. Vasárnap sem sikerült a szépítés a TV2-nek. Az RTL Klub által műsorra tűzött Hipervándor sima küzdelemben múlta felül A boldogító talán című filmet.
mfor.hu