"A repülőtér téli üzemmódra átállása érdekében 50 millió forintot költöttek különböző gépek és berendezések beszerzésére, felújítására, amelyekkel el tudják végezni a repülők jégmentesítését" - közölte Virág László, a Debrecen Airport Kft. ügyvezető igazgatója a repülőtéren. Vásároltak egy olyan járművet is, amely képes mérni a leszállópálya tapadását, és kiszámítja a gépek féktávolságát. Így bármilyen időjárási körülmények között képes a repülőtér a repülőgépek biztonságos fogadására.
A járatot működtető leányvállalat létrehozását a németek vállalták, a magyar fél viszont kifogásolta, hogy az OLT ennek ellenére nem támogatta marketingkampánnyal a cég megjelenését, és nem biztosította saját honlapján, illetve a Malév internetes oldalán a jegyvásárlást a Debrecen-Budapest légijáratra. A Cívis Air légitársaság létrehozásának elmaradása miatt a DV Zrt. igazgatósága június 23-án úgy döntött, hogy nem vállal szerepet a leányvállalat megalakításában. Az OLT ezek után szeptember 18-án értesítette a repteret üzemeltető Airport Debrecen Kft-t a járat október 15-iki megszüntetéséről.
Virág László szerint a megszüntetett légi járat helyébe rövidesen új léphet, de részleteket még nem árult el, és azt sem lehet tudni, hogy ez Debrecen és Budapest közötti menetrend szerinti járat lesz-e. Az igazgató közölte: a debreceni repülőtéren az idén 10 ezerrel több utas fordult meg, mint az elmúlt évben, amikor 34 ezren vettek részt a helyi légiközlekedésben.
MTI / Menedzsment Fórum