2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Várhatóan rövid időn belül ismét indul járat a debreceni repülőtérről - hangzott el kedden, a légikikötő új, téli üzemmód biztosítására is alkalmas berendezéseinek bemutatója alkalmából, Debrecenben.

"A repülőtér téli üzemmódra átállása érdekében 50 millió forintot költöttek különböző gépek és berendezések beszerzésére, felújítására, amelyekkel el tudják végezni a repülők jégmentesítését" - közölte Virág László, a Debrecen Airport Kft. ügyvezető igazgatója a repülőtéren. Vásároltak egy olyan járművet is, amely képes mérni a leszállópálya tapadását, és kiszámítja a gépek féktávolságát. Így bármilyen időjárási körülmények között képes a repülőtér a repülőgépek biztonságos fogadására.

Virág László egyben cáfolta a német OLT Légitársaság képviselőjének azt az állítását, miszerint részbe azért kellett megszüntetni a Debrecen-Budapest menetrendszerinti légijáratot, mert a debreceni repülőtér alkalmatlan a téli üzemmódra. Virág László kijelentette: az OLT, az Airport Debrecen Kft. (DV Zrt.) és a Malév Zrt. közreműködésével megindított járat feltételeinek megteremtésében magyar részről minden megfelelő volt. Emlékeztetett arra, hogy a szükséges infrastruktúrát a repülőtér kiépítette, meghosszabbította nyitva tartását és újabb műszakot állított be. Továbbá a megállapodásban rögzített részleteket kifizette, és a járat marketing kampányát támogatta.

A járatot működtető leányvállalat létrehozását a németek vállalták, a magyar fél viszont kifogásolta, hogy az OLT ennek ellenére nem támogatta marketingkampánnyal a cég megjelenését, és nem biztosította saját honlapján, illetve a Malév internetes oldalán a jegyvásárlást a Debrecen-Budapest légijáratra. A Cívis Air légitársaság létrehozásának elmaradása miatt a DV Zrt. igazgatósága június 23-án úgy döntött, hogy nem vállal szerepet a leányvállalat megalakításában. Az OLT ezek után szeptember 18-án értesítette a repteret üzemeltető Airport Debrecen Kft-t a járat október 15-iki megszüntetéséről.

Virág László szerint a megszüntetett légi járat helyébe rövidesen új léphet, de részleteket még nem árult el, és azt sem lehet tudni, hogy ez Debrecen és Budapest közötti menetrend szerinti járat lesz-e. Az igazgató közölte: a debreceni repülőtéren az idén 10 ezerrel több utas fordult meg, mint az elmúlt évben, amikor 34 ezren vettek részt a helyi légiközlekedésben.

MTI / Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!