A Ford Motor Co. amerikai autógyártó brit cége, a Land Rover például ebben a hónapban mutatta be az első autóipari társaság által működtetett online tévécsatornát, a Go Beyondot. A napi 24 órában sugárzó adón a különféle műsorok mellett a cég reklámjait is láthatjuk - írja az International Herald Tribune.
Elkerülhetetlennek tűnik a változás
Az intézkedéseknek két fő oka van. Egyrészt a legkívánatosabb célközönség, a fiatal korosztály lassan, de biztosan elfordul a hagyományos médiától, s inkább a világhálót választja. Másrészt az új technológiák lehetővé teszik, hogy a tévénézők átugorják a reklámokat, s így az eddig legfontosabbnak és legerősebbnek tartott hirdetési formának esélye sem lesz elérni a célközönséget.
Szeretjük a "kész" programokat
A már említett cégeken kívül más társaságok - főleg autóipari vállalatok, mint az Audi vagy a BMW - is tapogatóznak az online médiumok felé. Több szellemes kisfilm és hanganyag látott már napvilágot e cégek jóvoltából, de saját csatornákat csak nagyon kevesen hoztak létre. Érdekesség, hogy a megfigyelések szerint a nézők vagy hallgatók jóval több időt töltenek el egy összeállított, "kész" program fogyasztásával, mint egy olyannal, melynek elemeit saját maguknak kell összerakniuk. "Az emberek nem akarnak választani, jobban szeretik elfogadni, amit felajánlanak nekik" - közölte ezzel kapcsolatban a Go Beyondot üzemeltető cég illetékese.