Alternatív jövőkép
Valamely szervezet minőségirányítási rendszerének az ISO 9001:1994 vagy az ISO 9001:2000 alapján végzett felmérése és tanúsítása bizonyosan nem fogja kielégíteni az elkövetkező évek információs társadalmának alapvető elvárásait és nem fogja garantálni a társadalom által elvárt minőségi szintet, ha a szervezet elektronikus informatikai rendszerének minősítése (beleértve a kezelt információ minőségének és ezen belül adatbiztonságának meghatározását) kimarad a felmérésből és az értékelésből. Minősített informatikai rendszer nélkül - amely korszerű és adatvédett információ kezelést biztosít a tanúsított szervezeteknél - nem valósulhat meg a széles körű elektronikus kereskedelem, reménytelenné válik a szervezetek zavartalan együttműködése világszerte, az egyének nem férhetnek hozzá zökkenőmentesen és biztonságosan az általuk igényelt elektronikus szolgáltatásokhoz, sőt, gyakran csalás áldozatává válhatnak.
A közeljövő egyik feladata kidolgozni az információminőségi jellemzők és informatikai rendszerelemzési szempontok nemzetközileg elismerendő követelményeit, hogy azokat be lehessen építeni az ISO 9001 következő kiadásába. Mivel az informatikai rendszer az infrastruktúra része, az új követelményeket az ISO 9001:2000 6.4 fejezetében (Infrastruktúra) lehetne legcélszerűbben elhelyezni. Ugyancsak fontos feladat kifejleszteni azokat a kiértékelési módszereket, amelyek alkalmasak lehetnek a tanúsított informatikai rendszer üzletpolitikai célokhoz (funkciókhoz) való illesztési hatékonyságának és költség-hatékonyságának mérlegelésére. Mindezen feladatok megoldásához kiváló forrásanyagot nyúlt a BS 7799 szabvány.
Új minőségi elvárások az információs társadalomban
A jövő évszázad egyik legnagyobb kihívása a kialakulóban lévő információs társadalom új minőségi igényeinek kielégítése lesz. Miközben a tradicionális minőségi jellemzők továbbra is megőrzik fontosságukat a közösség számára, ezek újakkal egészülnek ki.