Az IP Centrex nem más, mint a telefonszolgáltató központjában üzemeltetett telefonközpont, amelyet a megrendelő kérésének és akár egyedi igényeinek megfelelően konfigurálnak. A hangforgalom - beleértve a telefon, fax és akár mobilhívásokat is - az interneten bonyolódik. A szolgáltatást kis- és középvállalkozások számára ajánlják.
A 3C Magyarország IP Centrex szolgáltatásának igénybevevői központon keresztül, de szélessávú internetkapcsolatuk segítségével közvetlenül is kapcsolatba léphetnek egymással. A megrendelő az általa választott előfizetői csomagnak megfelelő számú virtuális telefonszámot kap. A hálózaton belüli telefonhívások egymástól távol lévő telephelyek között is ingyenesek.
A felhasználók saját postafiókot kapnak, amellyel saját telefonszámukhoz tartozó beállításaikat tetszés szerint módosíthatják. Itt állíthatják többek között saját rövid hívószámaikat, felvehetik kontaktjaikat személyes telefonkönyvükbe, kezdeményezhetnek konferenciahívást vagy ki-be kapcsolhatják hangpostájukat - számol be a Napi Gazdaság.