A Havas pénzügyi krízisét a szakértők azzal magyarázzák, hogy a cég nem tudta visszaszerezni a telekom és internet szektor összeomlása előtti piaci helyzetét. Az egy évvel korábbi nettó 23,5 millió eurós profithoz képest a tavalyi évet a Havas 395,8 milliós eurós veszteséggel zárta. Az elemzők a 2003-as évre 355 millió veszteséget prognosztizáltak. A csoport az egyszeri tételek és az értékleírás utáni nettó vesztesége 179 millió euró, ami lényegesen kevesebb az előrejelzéseknél.
A cég forgalma emellett 12,7 százalékkal 6,5 milliárd euróra csökkent az elmúlt évben, jóval az elvárások alatt maradva.
A francia reklámügynökség nyilatkozata szerint tíz új szerződést kötött az elmúlt időszakban, melyek reményei szerint jelentősen lendíteni fognak az eredményeken. Többek között az Intel, a Polaroid, a Cap Gemini és a Roche Diagnostic tartozik a Havas új egyfelei közé.
Új ügyfelei fognak segíteni a Havasnak
A francia reklámügynökség a vártnál rosszabb eredményeket hozott nyilvánosságra. Olyan riválisai utasították maguk mögé a céget, mint a WPP, Omicom, Publicis illetve az Interpublic Group.