5p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A reality hős Berki Krisztiánnál sokkal szimpatikusabb Berki Artúrt közel másfél millió néző követte, amikor vasárnap megnyerte Az ének iskolája című tehetségkutatót. Ahogy várható volt, beindult az M1 a foci-vb-nek köszönhetően.

A múlt héten fogadta el a magyar parlament a reklámadóról szóló törvényt. Mint arról többször beszámoltunk, a jogszabály egyértelmű vesztese az RTL Klub lesz. Igaz, megjelent olyan jogászi szakvélemény is, hogy ki lehet bújni az adó alól, ha a vállalatok a médiaszolgáltatási és reklámértékesítési tevékenységüket külföldre telepítik. (Az RTL Klub is kibújhat a reklámadó alól)
Szintén a reklámadóhoz kapcsolódik, hogy az új terhelésre reagálva az RTL Klub Híradója sokkal kritikusabb lett. Több olyan, napi aktualitással nem bíró történetet dolgoztak fel, amely képes arra, hogy a Fideszben tevékenykedő politikusok, illetve (a hozzá közel állók révén) a miniszterelnök hitelét rontsa. Az RTL Klub programigazgatója interjúban erősítette meg, hogy megtámadva érzik magukat, és nem látnak más eszközt a védekezésre.

A hírműsorok terén ráadásul erősítenek is, hiszen június 16-ától, hétfőtől késő este is jelentkezik Híradóval az RTL Klub. A Híradó már hetekkel ezelőtt 18:00-ra került, ami a csatorna szerint még indokoltabbá tette egy késő esti – éjjel fél 12 körül kezdődő - hírműsor sugárzását.
A múlt héten gyakorlatilag lezárult a tavaszi szezon, és elkezdődött a nyári a tévés piacon. Vasárnap volt ugyanis a döntője Az ének iskolája című tehetségkutatónak, és a TV2 egyik nagy költségvetésű sajátgyártású produkciója ismét hozta azt a szintet (mind minőséget, mind nézettséget tekintve), amelyet az első szériával elért. Ez egyébként már csak azért is említésre méltó, mert az utóbbi időben több komolyabb produkció indult el lefele a lejtőn, így például a Szombat esti láz számai kifejezetten gyengék voltak, és - igaz jóval magasabb szintről, de - az X-Faktor legutóbbi szériája is csökkenő közönségarányt mutatott. A TV2 háza tájáról pedig a Mr és Mrs vagy a Nagy duett említhető azok a műsorok között, amelyek jócskán elmaradtak a korábbi kimagasló számaiktól.

Az ének iskolája két kategóriában, a teljes lakosságot és a 18-59-es korosztályt tekintve is a legnézettebb műsor volt, előbbiben 1,44 millió nézőt ért el, míg a második kategóriát vizsgálva 675 ezren nézték végig átlagosan a műsort. Egyedül a 18-49 év közötti kategóriában csúszott a heti verseny második helyére a tehetségkutató, hiszen a Berki Artúr győzelmével zárult műsornál többen voltak kíváncsiak a világbajnokság nyitómérkőzésére, és a címvédő spanyolok megalázó vereségére a hollandok ellen. Ami az éppen a készülékek előtt ülők arányát illeti a kereskedelmi célcsoportban, ott is Neymarék győzelme volt a legmagasabb.
A hét krónikájához tartozik az is, hogy a hétfői ünnepnap miatt kicsit felfordult a műsorrend, hiszen a szokásos napi sorozatok és magazinok helyett a múlt hét első napján családi(bb) mozik mentek. Nem teljesen ez a kategória persze a Bruce Willis nevével fémjelzett Red című film, de a kereskedelmi célcsoportban hétfőn ez lett a legnézettebb műsor, egyben az RTL Klub részéről is ez a film vitte a pálmát. Ráadásul az általában legnézettebb Barátok közt szappanoperát ezúttal a Mentalista keddi epizódja is felülmúlta.

Ahogy jeleztük, csütörtöktől a foci-vb vonzotta leginkább a nézőket, így az első három nap RTL Klub győzelme után három estét nyert a 18-49-es kategóriában főműsoridőben (19-23 óra között) az M1 is. A hét utolsó napján pedig – részben a kisebb érdeklődést generáló mérkőzések miatt - a TV2 is behúzott egy estét.

Nem kell hozzá nagy jóstehetség - hiszen a 4 évvel ezelőtti világbajnokságon és a két éve rendezett EB-n is hasonló volt a helyzet -, hogy leszögezzük, a következő négy hétben az esti órákban az M1 fogja vinni a prímet a nézettségi versenyben. Más kérdés, hogy július 13-a után újabb két sovány esztendő következhet a köztévé számára, amikor az Eurovíziós Dalversennyel vagy az időeltolódás miatt néha az esti órákba kerülő Forma-1-es közvetítés jobb számaival tudnak majd csak labdába rúgni.
A múlt hét a számok tükrében tehát úgy festett, hogy az RTL Klub a 18-49-es korcsoportban a 19-23 óra közötti főműsoridőben 18,5 százalékos közönségarányt ért el. Ugyanebben a csoportban és idősávban a TV2 14 százalékpontot hozott. Megugrott a közönségaránya és a nagy kereskedelmi tévék sarkára lépett az M1, amelyet ezúttal a tévék előtt ülők közül átlagosan 13,8 százalék nézett. Visszaesett ugyanakkor a középmezőny másik három tagja, amelyek közül a Cool (5,5% SHR) viszonylag kicsi, a F+ viszont (4,5% SHR) komolyabb veszteséget szenvedett el. Látványosan csúszott vissza a Viasat 3 is (2,8% SHR). 

Ha a TV2 által preferált 18-59-es korosztályt, és a 18.30-23.00 óráig tartó idősávot nézzük, akkor a kereskedelmi célcsoporthoz hasonló képet kapunk, csak kicsit szorosabb versenyben. A hétköznapokat itt is az RTL Klub vezet, igaz tavaszhoz képest csökkent a különbség. Az RTL Klub közönségarány ebben a csoportban 17,6 százalék lett, a TV2-é pedig 15,2.
 
mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!