A Ryanair több mint hétszáz utasa késte le járatát szombaton a londoni Stansted repülőtéren, mivel a légitársaság mindössze 11 check-in pultot nyitott ki 255 járatának kiszolgálására, közölte a repülőtér egyik szóvivője. A szűkös kapacitás miatt a pultoknál hatalmas sorok alakultak ki, így sok utasnak a járata felszállt, mielőtt sorra került volna.
"Rémálom volt"
Sajtóbeszámolók szerint a hoppon maradt ügyfelek közül többen a Ryanair standjánál próbálták levezetni dühüket az ott éppen szolgálatot teljesítőkön, akiket végül rendőröknek kellett megvédeniük.
"Ez egy rémálom. A gépfegyveres rendőrök elvileg azért vannak itt, hogy megvédjenek minket a terroristáktól, de most végsősoron a Ryanair jegyeladóit védik" – idézi a Times a BBC újságíróját, David Dimblebyt, aki az utazók között volt. Az újságíró amiatt is rosszallását fejezte ki, hogy meglátása szerint a Ryanair abszolút nem tájékoztatta az utasokat a kialakult helyzetről.
Azt egyébként a légitársaság is elismerte, hogy túl kevés csomagfeladó pultot nyitott ki, és bocsánatot kért, a felelősséget azonban áthárította az általa megbízott földi kiszolgáló cégre, a Swissportra.
"Nem kötelező sorban állni"
A történtek hátterében a repülőtéri check-in eltörlési határidejének csúszása és az ezáltal okozott bonyodalmak állhatnak. A cég eredetileg azt tervezte, hogy május 21-től csak interneten lehet bejelentkezni járataira. Végül azonban kénytelen volt egy átmeneti időszakot beiktatni, ami a Stansteden feltételezhetően augusztus elsején, azaz szombaton járt le. Ez magyarázhatja, hogy egy héttel korábban még kétszer annyi dolgozó teljesített szolgálatot a pultoknál, mint most szombaton.
A Ryanair közleménye ezzel kapcsolatban arra hivatkozik, hogy minden utasnak lehetősége van az online check-inre, tehát senkinek nem kötelező sorban állni a reptéren – csak azoknak, akik csomagot is fel szeretnének adni.
Kisebb lesz a profit a vártnál
A Magyarországra négy járatot üzemeltető cég egyébként július végén közölte negyedéves eredményeit. A júniussal végződött első negyedben 123 millió euró adózott nyereséget könyvelt el, szemben az egy évvel korábbi 90,5 millió eurós veszteséggel. A bevétel ugyanakkor 774,7 millió euróra csökkent 776,9 millióról. A pozitív eredményt elsősorban az üzemanyagárak 42 százalékos csökkenésével indokolja a vállalat, a költségek így 19,4 százalékkal, 769,1 millióról 620 millió euróra mérséklődtek.
Eközben január és március közt az egy utasra jutó átlagos bevétel 13 százalékkal esett vissza a 2008-as értékekhez képest.
A társaság arra számít, hogy az egész évi profit a korábban várt hozzávetőleg 200-300 millió eurós sáv alsó értékhez lesz közelebb, mert az árrés várhatóan 20 százalékkal mérséklődik az év második felében.
A Ryanair 169 millió eurós veszteséget halmozott fel adó után a márciussal zárult üzleti évben. Ezt részben a volt ír állami Aer Lingus légitársaságban lévő részesedésének leértékelődése, részben légiflottájának ritkítása és leértékelése okozta.
Menedzsment Fórum