3p

A hétvégén újabb fejezettel bővült a legnagyobb európai diszkont-légitársaság amúgy is terebélyes botránykrónikája. A londoni Stansted repülőtéren több mint 700 utas késte le járatát, mivel a költségminimalizálást minden egyéb elé helyező légitársaság nem biztosított elég check-in pultot számukra. A feldühödött ügyfelek a jelenlévő alkalmazottakon próbálták levezetni dühüket, ami miatt rendőrök bevetésére is szükség volt.

A Ryanair több mint hétszáz utasa késte le járatát szombaton a londoni Stansted repülőtéren, mivel a légitársaság mindössze 11 check-in pultot nyitott ki 255 járatának kiszolgálására, közölte a repülőtér egyik szóvivője. A szűkös kapacitás miatt a pultoknál hatalmas sorok alakultak ki, így sok utasnak a járata felszállt, mielőtt sorra került volna.

"Rémálom volt"

Sajtóbeszámolók szerint a hoppon maradt ügyfelek közül többen a Ryanair standjánál próbálták levezetni dühüket az ott éppen szolgálatot teljesítőkön, akiket végül rendőröknek kellett megvédeniük.

"Ez egy rémálom. A gépfegyveres rendőrök elvileg azért vannak itt, hogy megvédjenek minket a terroristáktól, de most végsősoron a Ryanair jegyeladóit védik" – idézi a Times a BBC újságíróját, David Dimblebyt, aki az utazók között volt. Az újságíró amiatt is rosszallását fejezte ki, hogy meglátása szerint a Ryanair abszolút nem tájékoztatta az utasokat a kialakult helyzetről.                  

Azt egyébként a légitársaság is elismerte, hogy túl kevés csomagfeladó pultot nyitott ki, és bocsánatot kért, a felelősséget azonban áthárította az általa megbízott földi kiszolgáló cégre, a Swissportra.

"Nem kötelező sorban állni" 

A történtek hátterében a repülőtéri check-in eltörlési határidejének csúszása és az ezáltal okozott bonyodalmak állhatnak. A cég eredetileg azt tervezte, hogy május 21-től csak interneten lehet bejelentkezni járataira. Végül azonban kénytelen volt egy átmeneti időszakot beiktatni, ami a Stansteden feltételezhetően augusztus elsején, azaz szombaton járt le. Ez magyarázhatja, hogy egy héttel korábban még kétszer annyi dolgozó teljesített szolgálatot a pultoknál, mint most szombaton.

A Ryanair közleménye ezzel kapcsolatban arra hivatkozik, hogy minden utasnak lehetősége van az online check-inre, tehát senkinek nem kötelező sorban állni a reptéren – csak azoknak, akik csomagot is fel szeretnének adni.    

Kisebb lesz a profit a vártnál

A Magyarországra négy járatot üzemeltető cég egyébként július végén közölte negyedéves eredményeit. A júniussal végződött első negyedben 123 millió euró adózott nyereséget könyvelt el, szemben az egy évvel korábbi 90,5 millió eurós veszteséggel. A bevétel ugyanakkor 774,7 millió euróra csökkent 776,9 millióról. A pozitív eredményt elsősorban az üzemanyagárak 42 százalékos csökkenésével indokolja a vállalat, a költségek így 19,4 százalékkal, 769,1 millióról 620 millió euróra mérséklődtek.

Eközben január és március közt az egy utasra jutó átlagos bevétel 13 százalékkal esett vissza a 2008-as értékekhez képest.

A társaság arra számít, hogy az egész évi profit a korábban várt hozzávetőleg 200-300 millió eurós sáv alsó értékhez lesz közelebb, mert az árrés várhatóan 20 százalékkal mérséklődik az év második felében.

A Ryanair 169 millió eurós veszteséget halmozott fel adó után a márciussal zárult üzleti évben. Ezt részben a volt ír állami Aer Lingus légitársaságban lévő részesedésének leértékelődése, részben légiflottájának ritkítása és leértékelése okozta.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!