2p

29 tagúra bővült a közelmúltba a Tesco hálózata, a hipermarketek 2004-es belépése az üzemanyagpiacra a többi szereplőt is lépéskényszerbe hozta, főként az árképzés megváltoztatására késztetve őket - írja a Világgazdaság.

A nyugati országokban már a 80-as években elkezdődött az átrendeződés, azóta a diszkontbenzinkutak komoly piaci részesedésre tettek szert. Magyarországon ugyanakkor a piac még korántsem olyan telített, mint Németországban vagy Nagy-Britanniában. Ezt jelzi az a tény is, hogy a hálózatokhoz tartozó kutakon az értékesített mennyiség évi 3 millió liter körül mozog. Általános vélekedés szerint többek között ezért sem várható nagyobb mértékű számbeli csökkenés, átrendeződésre azonban mindenképpen számítani lehet a következő két-három évben.

Hazánkban is lezajlott a kilencvenes évek közepén kezdődő koncentrációs folyamat, a szakértők szerint jelentősebb, teljes hálózatokat érintő felvásárlások már kevésbé valószínűek. Az erőviszonyok csak a hipermarketek térnyerésével tolódhatnak el, amelyek folyamatosan terjeszkednek. Ellentétben a hagyományos láncokkal, amelyek közül kevés vállalakozik zöldmezős beruházással új töltőállomás létrehozására, a Tesco, az Auchan és a Metro a már meglévő vagy épülő üzletek mellett hoz létre új benzinkutakat. A Tesco-Globál Áruházak Rt. az idén 10-15 közötti számban tervez új benzinkutat létesíteni - olvasható a Világgazdaságban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!