2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A fogyasztók megtévesztése miatt összesen hárommillió forint bírságot szabott ki a Naturlife System Kft.-re és a Max-Immun Kft.-re a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mivel gyógyhatást ígérő reklámokkal hirdették termékeiket, ám állításaikat nem tudták igazolni.

A kétmillió forintra bírságolt Naturlife Kft. ellen az idén februárban indított vizsgálatot a GVH, mert a vállalkozás reklámjaiban az általa forgalmazott termékeknek (Naturlife cseppek, Flavan Naturlife, Flavokid, Falavonoid, Flavion, Flavorex étrend kiegészítőknek) kedvező élettani, betegségmegelőző és gyógyító hatást tulajdonított. A vizsgálat megállapította, hogy a vállalkozás bizonyítékokkal alá nem támasztott tájékoztatást adott a fogyasztóknak a készítmények összetételére, hatóanyagainak tulajdonságaira vonatkozóan.

Kiderült, hogy az érintett készítmények egyike sem rendelkezik az Országos Gyógyszerészeti Intézet (OGYI) engedélyével, a cég mégis állította, hogy az eljárásban érintett termékek betegséget megelőző, illetve gyógyító hatásúak.

A bírság kiszabásánál súlyosbító körülményként merült fel, hogy a cég reklámtevékenysége sérülékeny fogyasztói kört érintett és a jogsértő hirdetések hosszú időn keresztül elérhetőek voltak. A bírság összegét csökkentette ugyanakkor, hogy a Naturlife piaci részesedése csekély mértékű, a társaság pedig önként kifejezte azt a szándékát, hogy a jövőben jogkövető magatartást folytat.

Ugyancsak februárban indult eljárás a Max-Immun Kft. ellen, mivel a cég vitanaX és vitanaX PX4 termékeit sajtóhirdetésekben, szórólapokon, több honlapon szakmailag nem kellően megalapozott módon hirdette. A két termékről a vállalkozás azt állította, hogy azok kedvezően befolyásolják az emberi egészséget, a rákos és egyéb betegségeket pedig gyógyítják.

A GVH vizsgálata feltárta, hogy egyik termékkel sem végeztek klinikai kísérletet. Így például a Max-Immun Kft. a reklámokban használt felsőfokú jelzők (legerősebb természetes immunerősítő, legerősebb rákellenes hatóanyag stb.) valóságtartalmát nem tudta igazolni. Nem sikerült bizonyítékokkal alátámasztania a hirdetésekben több helyen szereplő, túlzó állításokat sem.

A GVH a Max-Immun Kft-t csak egymillió forintra bírságolta, mivel a cég az eljárás kezdeti szakaszában önként változtatott hirdetési gyakorlatán.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!