Zaránd György elmondta: 2009-ben a Máv Gépészet Zrt-nek sikerült ellensúlyoznia a megrendelések csökkenéséből eredő bevételkiesést. Ennek köszönhetően a válsággal terhelt tavalyi évet eredményesen zárta, 43 milliárd forintos nettó árbevétel mellett mintegy 40 millió forint nyereséget realizált.
Az eredményes gazdálkodás egyik legfontosabb megvalósult feltételeként a társaság hatékonyságának javítását említette a vezető, aki szerint ennek szellemében hozták az eredetileg tervezettnél egy évvel korábbra az Északi Járműjavító felszámolását és – jórészt Szolnokra történő – áttelepítését. A közelmúltban befejeződött munka évente legalább 800 millió, legfeljebb egymilliárd forint megtakarítást jelent a Máv Gépészetnek – magyarázta Zaránd György.
A vezérigazgató az idei és távlati tervekről szólva kitért arra is, hogy még ez év végéig megvalósul a szolnoki járműjavító üzem korábban elindult, mintegy másfélmilliárd forint értékű, többlépcsős fejlesztésének utolsó üteme. Ennek keretében 400 millió forintot költenek a létesítmény úgynevezett „pálmaházi” egységének felújítására, melyet villamos és dízel motorvonatok karbantartóbázisává alakítanak.
Ugyancsak 2010-ben, várhatóan a nyár folyamán készül a társaság együttműködési megállapodást kötni a Szolnoki Ipari Parkban működő svájci tulajdonú Stadlerrel. A későbbiekben pedig stratégiai céljai közé tartozik egy újabb, a vasútijármű-összeszerelés lehetőségeit megteremtő beruházás megvalósítása is – közölte Zaránd György.
A tájékoztatón elhangzott: az ágazat nehézségei ellenére hazánkban még mindig 13 százalék körüli a közösségi közlekedést igénybe vevők aránya, szemben a Nyugat-európai országokkal, ahol ez a szám nem haladja meg a 8 százalékot. A magyar vasúttársaságnak, mint vállalatcsoportnak is létkérdés tehát a szolgáltatások minőségének folyamatos javítása az utazóközönség bizalmának megnyerése, illetve megőrzése érdekében.
A Máv Gépészet Zrt. szolnoki telephelyén jelenleg 1100 szakembert foglalkoztat, ám a tervezett fejlesztések megvalósításával a cég új munkahelyeket is teremt. Ehhez a Tisza-parti megyeszékhely önkormányzata a magas szintű szakképzés biztosításával és a városban letelepülni kívánó dolgozók lakhatási feltételeinek megteremtésével járul hozzá.
MTI