2p

Az ingyenesnek hirdetett jegyei kapcsán számos, az utazók számára fontos tényről feledkezett meg a fapados légitársaság, amely miatt az illetékes brit szervek a reklámok felfüggesztését rendelték el.

Ugyan a Ryanair az árak kapcsán nem állított valótlanságot, és valóban 3 millió ingyenes jegyet adott az utasoknak, amelyet csupán az adók és reptéri illetékek terheltek, ám számos más tény kimaradt a tájékoztatóból - mondta ki határozatában az Advertising Standard Authority (ASA).

Az illetékes hatóság szerint például tájékoztatási kötelezettsége lett volna a cégnek az utazás időszakát illetően, amelyek a legkedveltebb napokra - például a péntekre - és napszakokra nem vonatkoztak. Az ASA mindezt azért sérelmezi, mert az utasok felé történő kommunikációban a cég azt sugallta, hogy bármilyen időpontra foglalhatók a jegyek.

A Ryanair természetesen nem értett egyet az ítélettel, szerintük az utasok igenis az adott jegyekkel is el tudnak jutni az általuk az áhított nyaralóhelyekre és sporteseményekre.

A társaságot egyébként az elmúlt időszakban nem először marasztalták el a hirdetései miatt. Az elmúlt hetekben 250 ezer euró büntetés fizetésére kötelezték, mivel reklámjaiban kiforgatta az Air France jelmondatát és számára kedvező módon hasonlította össze árait a francia riválisával.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!