Az irányfény és a rádiónavigációs rendszer üzembe helyezése nyomán a légikikötő este, ködben, rossz látási viszonyok között, két irányból is fogadhat 50-100 személyes, sugárhajtású gépeket. Az új berendezések [ajanlo=87][igazitas=left/]meglétét jelezték az illetékes nemzetközi repülési hatóságnak, amely azt szaklapokban közzéteszi, s ez várhatóan az érdeklődők számának emelkedéséhez, végső soron az utasforgalom növekedéséhez vezet majd, hangzott el a fejlesztés alkalmából rendezett sajtótéjkoztatón.
A reptér gazdájának, a Baranya megyei és a pécsi önkormányzat közös tulajdonában lévő Pécs-pogányi Repülőteret Működtető Kft-nek a távolabbi célja, hogy nyílt nemzetközi repülőteret alakítson ki. A három évvel ezelőtt kezdődött, összesen 2,5 milliárd forintos reptér-rekonstrukció keretében tavaly ősszel adták át a kifutópályát, és 2005 végéig a tervek között szerepel a fogadóépület-, a hangárok felújítása, illetve bekötőutak és egy benzinkút építése is.
A Pécs központjától 8 kilométerre délre fekvő, 110 hektáros repülőtér 1950-ben létesült, és az 1960-as évek közepéig működött. Miután biztonsági és gazdaságossági indokból megszüntették a belföldi utasszállító légi közlekedést, a létesítmény - több vidéki légibázishoz hasonlóan - mezőgazdasági- és sportcélokat szolgált.
Ács Gyula, a cég ügyvezető igazgatója 2-3 év múlva évi 120-160 ezer utasra számít, s az ilyen fokú érdeklődés már rentábilissé tehetné a vállalkozást.
(MTI)
Újabb hazai repteret támasztanának fel
Mintegy 500 millió forintos, a biztonságos üzemelést szolgáló beruházást hajtottak végre a pogányi légibázison, amelyet néhány éven belül nyílt nemzetközi repülőtérré fejlesztenének.