20 ezer utas a londoni vonalon
Mint ismert, a társaság idén tavasszal lépett be a magyar piacra. "A május 9-én indult Sármellék-London járaton szeptember végéig több mint 20 ezer utast szállítottunk, ami bizonyíték arra, hogy magyarországi jelenlétünk igen kívánatos. Ez a szám az üzemelés első évének végére - az eredeti terveknek megfelelően - eléri majd a 40 ezret" - közölte a keddi sajtótájékoztatón Sármelléken Tomasz Kulakowski.
A Ryanair Közép-Európáért felelős marketing- és értékesítési igazgatója az mfor.hu-nak már májusban utalt arra, hogy az ősszel valószínűleg újabb útvonalat indítanak be hazánkból. (A hivatalos bejelentésre július közepén került sor.) A vezető szerint Európában több mint 70 légikikötővel tárgyalnak, köztük néhány magyarországival is.
Lerohanhatják a piacot
Lehetséges azonban, hogy az újabb járatindítás csupán előjátéka lesz egy későbbi egészpályás letámadásnak. Az általunk megkérdezett iparági szakértők szerint ugyanis a Ryanair hasonló taktikát követ majd a magyar piacon, mint tette azt Lengyelországban. Ott egy év alatt 25 új útvonal beindításával egyenesen sokkolta a versenytársakat.
Kulakowski ezt a forgatókönyvet akkor nagyon is elképzelhetőnek tartotta, akár már 2007-re vetítve is: "Biztos vagyok abban, hogy például Németországba, Svédországba, Írországba, Spanyolországba és Franciaországba is kínálunk majd célpontokat a jövőben. Hatalmas lehetőséget látunk a magyar piacban, s ezt szeretnénk kiaknázni."

A Ryanair reméli, hogy a frankfurti összeköttetés beindításával a német turisták is felfedezik majd a Balatont, mint gyógyturizmus- és wellness-desztinációt. A cég szerint a helyi gazdaságban 40 új munkahely fog keletkezni az általuk fuvarozott turisták ezrei által, és Nyugat-Magyarország turizmusa is komolyan fejlődik majd.
Cserébe mindezért a Ryanair iparági hírek szerint általában
komoly engedményeketképes kiharcolni a regionális repülőtereknél, sőt még támogatást is kaphat a régióktól minden egyes turista odaszállításáért.
Menedzsment Fórum