A cég a leépítést a harmadik műszak megszüntetésével éri el, ez a következő pár hétben fog lezajlani - közli a Reuters a cég szóvivőjét idézve. A cég a nyugdíjra jogosult munkavállalóknak visszavonulásuk esetére különböző kedvezményeket és extra juttatásokat is felajánlott, ami szintén hozzájárulhat a kívánt dolgozószám eléréséhez.
A munkásokat képviselő szakszervezet vezetői szerint a mintegy háromezer alkalmazott egyötöde jogosult a társaság által felajánlott csomagra, de lehetetlen előre megmondani, hogy hányan élnek majd a lehetőséggel.
Júliusban a CNN arról számolt be, hogy évszázados fennállásának eddigi legnagyobb negyedéves veszteségét könyvelte el a Ford. A cég részvényeinek értéke mintegy tizenöt százalékkal ért kevesebbet a negyedév végén, mint az elején. "Az egyre romló gazdasági helyzet miatt drámaian csökkent a kereslet modelljeink iránt, főleg Észak-Amerikában" - mondta el akkor Alan Mulally, a Ford vezérigazgatója.
A menedzser hozzátette, hogy a cégnek eddig nagyjából egymilliárd dollárral sikerült csökkentenie az éves költségeket, de még mintegy tizenöt százalékkal csökkentené alkalmazottjainak számát, amitől további ötmilliárdos csökkenést várnak az illetékesek.
A többi cég is bajban van
Nem csak a Ford küszködik azonban pénzügyi problémákkal, a Nagy Hármasként (Big Three) emlegetett detroiti triumvirátus másik két tagja - a General Motors (GM) és a Chrysler - is jelentős forgalomcsökkenést kénytelen elszenvedni. A négy dollár fölé kúszó gallononkénti (3,78 liter) benzinár miatt a vásárlók a várakozásoknak megfelelően egyre inkább elfordulnak a nagy fogyasztású pickup teherautóktól és városi terepjáróktól. A GM eladásai 19 százalékkal csökkentek, a Ford 28, a Toyota 21 százalékos visszaesést volt kénytelen elkönyvelni.