Az új RS modellbe a szintén Győrben készülő 4,2 literes nyolchengeres FSI motort építik be. A karosszériaelemek gyártásához több mint 2,7 milliárd forint, az új motorok sorozatgyártásához pedig 1,2 milliárd forint összegű beruházást hajtottak végre.
Az Audi RS 5 már a hatodik Audi modell, amelyhez külső karosszéria-elemeket szállít a győri vállalat az AUDI AG számára. Az RS 5 számára készülő külső karosszéria-elemeket - az oldalfalat, sárvédőt és csomagtér tetőt - a szerszámgyárban préselik, 3D-lézerberendezéssel vágják, és különleges technikával építik össze.
A szerszámgyár 2005-ben nyílt meg Győrben, ahol számos karosszéria-elemet gyártanak, például az RS 6 modellekhez, csakúgy, mint a középmotoros sportautóhoz, az R8-hoz. Az Audi Hungaria két éve önálló szervezeti egységeként működő területe jelenleg több mint 340 munkatársat foglalkoztat.
Az Audi RS 5 nagyteljesítményű motorját szintén Győrben gyártják. A Coupé 4,6 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 kilométerórás sebességre. Az új fejlesztésű motor, amelynek súrlódási teljesítményét minimalizálták, 100 kilométeren 10,8 liter üzemanyagot fogyaszt - ismerteti a közlemény.
A győri székhelyű Audi Hungaria Motor Kft. az Audi AG 100 százalékos leányvállalata, az Audi és Volkswagen konszern központi motorszállítója. Győrben gyártják az Audi TT Coupé és TT Roadster sportautót, valamint 2007 novembere óta az A3 Cabriolet-t. 2006 óta az Audi Hungaria számos alumínium karosszéria-elemet szállít az Audi R8-hoz. 2009-ben 1383909 motort és 32603 járművet gyártott a vállalat. Az Audi Hungaria évek óta Magyarország egyik legnagyobb árbevételű vállalata, és az ország legnagyobb exportőreinek egyike.
MTI